Zonnen

Hallo allemaal,

Ik weet net sinds een week dat ik zwanger ben. Wij zijn er ongelooflijk blij mee maar ik heb een vraagje.
Ik heb sinds kort een zonnebank. Nu is mijn vraag: is het schadelijk als je zwanger bent om onder de zonnebank te liggen?

 
hallo,

het is niet echt schadelijk volgens mij,
maar jij kan er een zwangerschapsmasker aan over houden.
dat zijn vlekken die je dan krijgt die misschien nie tmeer weg gaan.
dus wordt er geadviseerd om voorzichtig te zijn met zon.

groetjes dolfijntje
 
Ja dat is dus niet echt handig om te doen. Zo'n masker gaat erg moeilijk tot niet meer weg en...dat geldt dus niet alleen voor je gezicht (zoals velen denken) maar een zwangerschapsmasker kun je ook op je buik en benen krijgen!
 
Hallo,

Ik had dat aan de verloskundige gevraagd, en volgens haar kon ik het beste de eerste drie maanden van me zwangerschap niet onder de zonnebank gaan en daarna met mate.
 
ook ik heb een zonnebank staan en ga daar 1x per week onder, maar dan 5 minuutjes en dan weer draaien 5 minuutjes, je moet idd errug voorzichtig zijn, ook omdat buiten de laatste dagen veel zon schijnt en we hier meer dan genoeg aan hebben, maar ik weet het, het is zo lekker.... en ik heb toch nog niet het kleurtje wat ik zou willen hebben, maar ja, wat heb je liever???

groetjes miranda
 
Hoi, het is inderdaad verstandig om de eerste drie maanden niet onder de zonnebank te gaan. Je lichaam kan te warm worden en je kan daardoor zelf een miskraam krijgen(heb ik gelezen). Als je er voor zorgt dat je lichaam niet te warm word. Mischien kort er onder met veel wind. Dan moet het volgens mij geen probleem zijn. En zorg wel dat je een factor voor je gezicht gebruikt je kan natuurlijk pigment vlekken oplopen nu, die na je zwangerschap ook zichtbaar zullen blijven. Ik gebruik altijd al factor 15 voor mijn gezicht ik heb er namelijk aanleg voor. (ik word wel bruin hoor, krijg alleen minder vlekken). Ik wil zelf ook weer heel graag, nog een paar weekjes en dan ga ik weer, maar dan wel met factor 30 voor mijn gezicht. fijne zwangerschap

groetjes Anne
 
Terug
Bovenaan