Zonnenbanken :)

Hey girls

Ik dacht ik gooi hem eerst maar in de groep.
Ik ben liefhebber van het zonnetje. Heerlijk gewoon een bruin kleurtje op je gezicht en lijf.
Ik ben niet van de make-up (heb het geprobeert maar het is niet mijn ding) dus geniet ik van een weekelijks kwartiertje zonnen. Uiteraard met goede creme.
Nu ga ik ongeveer 1x per 2 weken of soms zelfs 3 wkn. Maar nu vertelde gister mijn zusje... aangevuld door mijn vriendin dat het heeeel slecht is voor je baby. De stralen zijn gevaarlijk en je kan er zwangerschapsmaskers van krijgen....

Dat ik mezelf een masker geef okay maar ik wil natuurlijk niet mijn Uk schade doen.
Ik dacht je mag wel zonnen maar tot bijv. 6 maanden ofzo of met een doek op je buik weet ik veel nog niet in verdiept.
Wie weet meer hierover???

gr.

D yv straling is niet Gied voor de baby zeggen ze, maar volgens mij is het nooit officieel bewezen. Door de warmte van de lampen kan het vruchtwater wat warmer worden, wat niet goed is, maar... We zijn straks ook in de warme zomer zwanger en dan kun je ook niet constant de zon/warmte vermijden... Zelf vermijd ik nu de zonnebank omdat ik niks wil doen wat schadelijk kan zijn, maar dat is meer mijn eigen gevoel...

Wat hè zegt over een zwangerschapsmasker... Dat wil je echt niet hoor meid... De meeste denken dat dat na de zwangerschap weg trekt, maar dat is dus lang niet altijd zo. Je kan er nog jaren last van hebben... Je wordt er echt niet mooier van... Hoi je altijd witte of bruine vlekken in je gezicht... Zelfs onde de zonnebank helpt dan niks, want hoe bruiner je wordt, des te witter worden die vlekken want die kleuren niet mee...

Ik mis mijn kleurtje ook hoor, bah, voel me echt bleek...

Ja ik heb der ook over gehoord. Maar er is me ook verteld dat als het te warm of te vel wordt aan de buitenkant van de buik dat de baby zich wel om omdraaid ( zolang daar nog ruimte voor is ) .. je mag ook de sauna in dus qua warmte zal het niet veel kwaad kunnen denk ik, tsjah zo'n zwangerschaps masker zou wel kut zijn maar zodra je de eerste vlekken krijgt houdt je gauw genoeg op denk ik :-D

Ik ben ook een zonliefhebber en heb thuis lekker een zonnebank, ik ging er eerst ook wekelijks onder. Nu wel minder, ook 1x per 2 of soms 3 weken.. M'n eigen moeder heeft alle 3 haar zwangerschappen van begin tot eind zo nu en dan onder de zonnebank gelegen en wij zijn alle 3 gezond en mankeren niks ( tot nu toe haha )

Maar ook hierover zijn de meningen weer verdeeld, ik zelf denk dat af en toe even bakken niet zoveel kwaad kan. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Ik heb een zwangerschapsmasker gekregen na mijn laatste zwangerschap, tijdens. Vlekken kwamen ineens opzetten.
Iedere keer als het warm is komt het terug, is echt niet mooi

ps en het was niet eens door de zonnebank maar door de normale zon gekomen
Mijn neus voorhoofd en wangen worden superbruin en de rest verkleurd een beetje, dus ik blijf nu wel uit de zon

@mama van 5, heb je al fruitzuren crème gebruikt? Zo nee, moet je dat eens gaan proberen na deze zwangerschap. Dat is echt heel goed tegen pigment vlekken!! Baat t niet schaadt het niet! Liefs

Terug
Bovenaan