zoo moeilijk!!!!! wel of geen groente of fruithapjes geven????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

van het cb hebben ze ons aangeraden te wachten met groente en fruit tot 6mnd ivm allergieen binnen de familie.........(broer bronchitus en exzeem  en ikzelf heb hooikoorts gehad)

nu heb ik dat aangenomen en tot afgelopen zondag volgehouden, maar toen begon het zo te kriebelen. dat ik haar voor het eerst een paar hapjes worteltjes heb gegeven..

ze  is over 15 dagen 6maanden dus zo lang duurt dat niet meer..

maar toch begint mijn  geweten op te spelen..

zouden die 2 weken echt uitmaken, stel je voor dat ze nu wel een allergie ontwikkeld doordat ik het niet meer vol kan houden ...

maar aan de andere kant...wat als ze 6mnd is en ze moet ontzettend wennen?....bedoel dan hebben ze het toch nodig......

pff lastig hoor soms   om mama te zijn..
je wilt het beste voor je kindje, maar als ik die verhalen hier allemaal zo lees over het geven van hapjes, liga's, rijstewafeltjes, drinken, danoontje......pfff dan wil ik het ook zo graag...

wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan.....

liefs tobi

hoi!
Ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken over die 15 daagjes hoor!! Sterker nog, ze raadden ons juist twee weken geleden aan om al te beginnen juist omdat Milo zoveel last had van darmkrampjes tot hij 4 maanden was. Dit zodat hij langzaam kan wennen aan vast voedsel. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat hij erg ziek is geworden en ik hem niet verder wilde pesten, maar het lijkt me dus echt geen probleem!!!
liefs Stephanie

Maak je niet zo druk! Die twee weken maken echt niet zoveel uit. Hij zal daardoor heus niet ineens wél allergisch worden en anders helemaal niet. Het is een richtlijn.
Maar vanaf 6 maanden zou het ook niet erg geweest zijn als hij niet meteen veel zou eten. Melk blijft tot 1 jaar de hoofdvoeding en de rest is erbij. Een paar hapjes per dag is dan voldoende.
Maar geniet gewoon lekker van wat je doet, het is heus niet zo erg allemaal. Ik moet nog 4 weekjes wachten, dus ik ken jouw gevoel heel goed. Uit principe ga ik echt proberen tot 10 maart te wachten, maar die potjes, soepstengels  en nutrix staan echt te knipogen in de voorraadkast hoor!
Liefs Phira

Hi dames,
Ik reageer maar dan van een andere hoek.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ik vast voedsel in het vooruitzicht heb, ja natuurlijk snap ik dat ik er ooit aan moet geloven, het gaat ook allemaal zo snel, ze wordt zaterdag 20 weken.
Ik geef borstvoeding en wil eigenlijk nog lang niet aan vast voedsel denken, weet ook niet waarom.
Mhm misschien dat het wel verandert over een paar weken.
X

hoihoi, ons is ook aangeraden tot 6 maanden te wachten en ik hoop dat Stijn dat vol houdt. Mij lukt het wel, klinkt misschien gek maar juist nu gaat net alles een beetje op rolletjes en ik ben niet zo van de veranderingen zeg maar...
Ik denk we dat ik met groente ga beginnen en één soort per week. Dan kan hij rustig wennen...

Maar wat? Hoeveel? Hoe? ooohwww, ineens slaat de onzekerheid weer toe, kan ik dat wel? Erg hè, ik sta helemaal niet te springen hier... sorry.

Misschien kan je alvast laten proeven. Dus laten zuigen op een stukje fruit?

Liefs S.

ps nog ruim 3 weken voordat Stijn een half jaar wordt!

noi ik weet niet waar jullie wonen allemaal maar van het cb moct ik gewoon met 4 maanden beginnen en aangezien ik niet kon wachten ben ik met de 3 maanden begonnen met fruit en 2 weken later met groente en hij doet het perfect op hoor ik heb dit ook tegen cb gezegd en hun vonden het prima en bij ons in de familie komt ook allergie voor ik heb zelf hooikoorts en regelmatig exceem  en  mijn vriend bronchitus en met 5 maanden ben ik begonnen met groente en fruit voor 6 maanden ik doe gewoon het zelfde bij mijn kindje zoals mijn moeder het bij mij heeft gedaan vroeger keken ze ook niet zo nou en de kinderen van nu zijn veel meer ziek als vroeger en ik heb het idee dat dat ook door de voeding komt (kan goed tussen mijn oren zitten hoor)
groetjes

volgens mij merk je als moeder zelf het beste of het wel of niet gaat. Van de andere kant vind ik persoonlijk de redenering 'ik kan niet wachten, ik vind het zelf zo leuk om te geven' (oid) niet de juiste om met groente of fruit te beginnen. Je moet er wat mij betreft aan beginnen omdat je kindje er behoefte aan heeft en niet jij.

Noralieke

hoi hoi

nou ik heb nog eens zitten nadenken en heb besloten om nog even te wachten met geven..

wie ben ik om het te geven omdat ik het zo leuk vind. het allerbelangrijkste is mijn kindje en dan zijn die paar dagen ook niet zo belangriijk..

mi heeft ze nog steeds genoeg aan de fles ook al kijkt ze mijn eten uit mijn handen.....
hihihihihi ( en ze zou het ook wel lusten)

maar goed nog een paar dagen en dan mogen we legaal...

maar meiden ontzettend bedankt voor jullie reacties.. fijn om dit soort dingen te delen....

liefs tobi

Terug
Bovenaan