zoogcompressen van siliconenmateriaal

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag: Op de negenmaandenbeurs heb ik zoogcompressen gezien van siliconenmateriaal. Het zijn een soort dunne vliesjes die je op je borsten "plakt". Het schijnt prima te werken tegen lekken en het blijft wel "ademen" eronder. Je kunt ze steeds schoonmaken en hergebruiken. Ze kosten wel 30 euro en daarom was ik benieuwd of iemand ze al heeft gebruikt. Hoe bevalt het? Ze heten Lilypadz.

groet

Annemarie
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de omschrijving lijkt me niet aantrekkelijk. Een soort plastic op je borsten (dat lijkt me al erg broeierig en slecht als je last van kloven hebt) en dan moet je die dingen keer op keer leegkiepen en goed afdrogen. De zomer komt eraan. Lijkt me niet prettig. Ik gebruik zelf uitwasbare zoogcompressen van Avent: 6 stuks kosten 10,25. Is ook niet goedkoop, maar als je ze eenmalig aanschaft en telkens gebruikt, dan haal je het er wel uit, aangezien de goedkoopste wegwerp bij het Kruidvat ook al 1.99 (30 stuks) kost. Ik vind wel dat de uitwasbare iets minder snel en goed absorberen als de wegwerp, maar als je borsten goed aan het ritme van je kind gewend zijn en tussendoor niet telkens lekken, dan is het een uitstekende en stuk goedkopere oplossing.
 
ik heb ze wel gebruikt ik had ze van avent waren niet zo duur maar is wel handig als je fakolf en dan kan je zo ding op je nadere borst zetten maar verder vond ik het niet zo fijn ik lekt erg veel en was dat ding dus snel vol en als ik dan ging bukken liep ie leeg en was me trui als nog nat je kan beter gewoon katoene gebruken deze kan je wassen en weer opnieuw gebruken. bij babywalz kan je ze bestellen en zijn helemaal niet duur.
 
Ik heb de lilypadz gekocht voor E24,95
en heb er nog niet zoveel plezier van gehad. Eerst kreeg Timo spruw (en ik dus ook). Toen leek het me niet zo verstandig om ze te gebruiken. Ik heb nl. toch het idee dat ze wel minder ademen dan de 'gewone' compressen. Verder krijg ik ze onmogelijk opgeplakt zonder luchtbelletje rond mijn tepel, waardoor mijn borsten toch gaan lekken en de lilypadz op den duur zelfs loslaten. Weer natte kleren! Leuk als je op visite bent of zo...
Toch zijn er ook veel vrouwen die ze blijkbaar wel goed aan kunnen brengen, en er veel plezier van hebben. Dus of het voor jou wat is? Geen idee. Ik kan alleen vertellen wat mijn ervaring is...
 
Terug
Bovenaan