zoogcompressen - voedingsbeha's

Hey meiden

Vraagje.. is er iemand die ervaring heeft met voedingsbeha's en zoogcompressen? Nou hoor ik veel over de beha's van de hema. Nou heb ik daar wel naar gekeken maar ik draag altijd voorgevormde en dat zijn deze niet.. ik heb van Noppies de voorgevormde beha's gepast maar vond deze vrij stug als ie naar beneden moet met voeden.
Vind het best lastig... want wil wel een goede comfortabele bh aangezien je ze de hele dag aan hebt, en ik toch wel wil proberen lang bv te geven. Ik wil die van de hema overigens wel halen om thuis even te passen of ik het lekker vind zitten.

En iemand ook ervaring met zoogcompressen?
Welk merk? Wasbaar of niet? Of maakt dat echt niks uit..


Verder gaat het met ukkie helemaal goed! Helaas met mij iets minder... Ik heb veel pijn in mijn bekken en rug, veel hoofdpijn, ontzettend moe en heb er de pest in dat ik niks meer zelf kan... mijn moeder is gister mijn huis wezen soppen en mijn broertje komt elke dag mijn honden uitlaten. Ik kan haast niet normaal lopen en hou dat dus ook geen kwartier vol... zonder veel pijn te krijgen en uitgeput te raken. Ik hang veel op de bank en ben nu een beetje aan het knutselen geslagen om wat te doen te hebben. (wat ik erg leuk vind, ben nu schilderijtjes met stof aan het maken)
Ik heb het weekend dus ook heel wat tranen laten vloeien omdat ik erg veel pijn had, en ik er van baal dat ik de hele dag thuis zit en mijn vriend dus nog alles moet doen als hij uit zijn werk komt. Ik voel me toch een beetje schuldig, terwijl hij en andere zeggen dat dat niet nodig is voelt dat wel zo..
Ik zou zo graag lekker ff de stad in gaan of de markt over of zelf lekker met mijn honden wandelen maar dat gaat gewoon niet:-(
(nu heb ik ook al 2 weken een giga blaar onder mijn voet dus dat werkt ook ff niet mee)
Zijn er meer meiden die dit zo erg hebben?

Nog heel wat anders.. ik heb sinds een paar dagen aldoor witte vlokken in mijn urine.. herkennen jullie dit?

Nou het is een heel verhaal geworden haha.

Liefs Renate

 
Voedingsbh heb ik gewoon bij de prenatal gehaald..
Zit heerlijk en aardig voorgevormd...
Zoogkompressen heb ik gewoon van de kruidvat, als je deze bij je bh instopt merk je het niet echt... Zijn trouwens gewoon wegwerp.

Als het niet lukt, lukt het niet meid. Ik kan wel genoeg doen maar met beide honden tegelijk lopen in mijn eentje nee dat wordt em niet...de Bull mastiff is aan testen of ie sterker is dan ons dus dat is niet zo prettig lopen...
Kan me voorstellen dat je baalt, ik krijg ook hulp bij mijn huishouden, vooral het dweilen lukt niet meer...

Geen idee wat de witte vlokken kunnen zijn...geen last van. Je kunt altijd even je vk vragen
 
Ik was zaterdag ook de stad ingegaan om nog wat laatste dingen en voedingbh's te kopen. Ik vond die van noppies wel mooi...voorgevormd en met beugel zit toch het mooist. Alleen heeft de prenatal geen 70 ze beginnen pas met 75 dus daar baal ik wel van. Ik heb ook een beetje een lastige maat kheb nu 70e eerst 70c. Ze gaan idd wel een beetje stug naar beneden. Van het eigen merk prenatal zitten ook niet mooi bij mij. Denk dat ik die van hema of anni rolfi van kruidvad haal voor eventueel snachts. Kheb alleen geen idee waar ik nu moet gaan kijken heeft de livera miss voedingsbh's? Via internet vind ik eigenlijk niks wil ze graag eerst passen.
Vervelend joh dat je bijna niets meer zelf kunt..hou je nog eff taai he over een weekje of 8 hebben we ons kleintje in de armen.
 
Hier een aug mama die borstvoeding geeft. Een beugelbh is zoiezo niet goed. Wordt ook afgeraden door lactatiedeskundigen. Ik hen bh.s van anita en van de hema. Vind die van de hema het fijnst omdat die lekker soepel zijn het makkelijkste mwt voeden. En geloof me als je borstvoeding geeft heb je geen voorgevulde bhs nodig

Groetjes flowergirl (trotse augmama)
 
Het ligt een beetje aan je cupmaat of je met of zonder beugel kan en welke je fijn vindt, en ook wel wat je budget is, want er zit veel verschil in.

Ikzelf heb een hele grote cupmaat (80H) de lactatiekundige heeft mij meegroei voedingsbeha's van Anita geadviseerd met beugel, en ze zitten heerlijk (ik ben ze gewoon blijven dragen omdat ze beter ondersteunen dan al mijn gewone beha's. Mensen verwachten ook niet dat ik zo'n grote cupmaat heb wanneer ze me zien.

Wat verder heel mooie padded beha's zijn zijn die van Mammae. Het is een relatief nieuw merk, heeft veel prijzen gewonnen. Ze zijn echt mooi om te zien en in leuke kleurtjes verkrijgbaar, blijven je borst goed ondersteunen tijdens het voeden, en je kan er discreet mee voeden, de flapjes van deze beha gaan opzij. kijk anders maar eens op deze link (http://www.mammae.be/content/collectie/mammae-classic-b75-f95/collectie-black-balance/) Mammae heeft bijpassende, wasbare zoogcompressen.

Verder gebruikte ik (en dat ga ik nu weer doen) Lilypadz, dat zijn van die siliconen borstschelpen die je kan reinigen, en keer op keer opnieuw kan gebruiken. Je ziet ze in tegenstelling tot gewone zoogcompressen onder een dun shirtje amper zitten, ik vond ze ideaal omdat ik ze ook 's nachts in bed (zonder extra top) of in het zwembad kon gebruiken. http://www.lilypadz.com/ (te koop bij o.a. Etos, maar dat zijn alleen "normale" maten, grote maten kun je in Amerika bestellen)

Verder kun je voedingsbeha's passen & advies krijgen bij de diverse borstvoedingscentra in Nederland, en mocht je toch een online winkel zoeken met goede service en een flinke collectie kijk dan eens op www.ikbenmama.nl.

Verder kan ik wat beha's betreft niets bedenken!

En die witte vlokken... dat zouden stukjes van je slijmprop kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat er een scheurtje in je vliezen zit en dat het dus vruchtwater is.... Misschien handig wat op te vangen, kijken of het helder is en zoetig ruikt. Als dat zo is zou ik de verloskundige even bellen (en bij twijfel natuurlijk ook!)

Succes meis!
 
Thanks voor de reacties!

Ik heb opzich een normale maat (85D) Dus dat is het probleem niet. Ik denk dat ik gewoon even in de winkel verschillende moet passen om te kijken welk lekker zit.
Ik wil wel zoeizo een beugelbeha en het liefst voorgevormd (geen push up, dat heb ik nooit gehad)
Ik heb nu nog steeds mijn normale beha's aan.. ze zitten iets krapper als anders maar nog steeds prima.

Thanks Marieke voor de tip van Mammae! Deze beha's zien er mooi uit, niet met van die achterlijk brede banden.. want daar hou ik dus niet van en dat heb ik ook niet nodig.
De lilypads zijn denk ik niet helemaal mijn ding als ik het zo op internet zie..

Ik had idd op internet ook al gelezen over de witte vlokken.. dat dat met t vruchtwater te maken kan hebben.. de een zegt van wel de ander niet.. Ik hou het gewoon even in de gaten, zal vast niks aan de hand wezen. Ik noem het bij de volgende controle gewoon even op.

Liefs
 
bij prenatal ist sale opt moment! ik heb vorige week 2 voedingsbh's gekocht. mijn tip is om zo zacht mogelijke te kopen! als je veel kant/voorgevormde/beugel hebt, en je krijgt kloven, stuwing of borstontsteking dan kun je er echt niet veel aan verdragen! de lilypads zijn fijn als je niet veel 'lekt'. snachts gingen ze bij mij los omdat er veel melk uit mijn borsten kwam als ik erop lag. was mn bed elke keer nat :(! de wasbare lijken mij ook wel fijn!
 
Terug
Bovenaan