<p>Hoi Allemaal, help </p><p>Mijn zoon van 10 vindt zijn broertjes niet leuk, maar irritant. Dit zijn zijn woorden. Het is dan ook de gehele dag strijd tussen hen. Mijn zoontje 2,5 zoekt aandacht van mijn zoon van 10 en wil graag dingen met hem doen. Hij is zijn voorbeeld, maar wordt steeds weggeduwd. Soms letterlijk, waardoor mijn zoontje 2,5 natuurlijk gaat vervelen. Aandacht vragen en uitdagen. <br /><br />verder heeft mijn oudste heeft alleen interesse in zijn laptop, de tv en vrienden. We hebben regels opgesteld, zoals een half uurtje per dag met je broertje spelen, we eten samen, je bent op tijd thuis, poetst je tanden 2x per dag etc. Dit alles houd hij zich alleen aan als het hem uitkomt. We hebben consequenties als geen laptop of niet afspreken en dan gedraagt hij zich voorbeeldig, maar zodra de consequentie over is begint het verhaal weer van vooraf aan. </p><p><br />We hebben hem zelf regels laten bepalen, vrijheid gegeven om keuzes te maken, maar dit alles heeft helemaal geen zin. Toen kwam hij steeds om 19.00 uur thuis bijvoorbeeld, terwijl wij om 17.30 eten. We hebben een coach in de arm genomen, maar ook zij lijkt niet verder te komen. Hij vertelt daar namelijk precies wat we willen horen, maar laat dus ander gedrag zien.. </p><p>We zijn echt ten einde raad. Hij is pas 10! We willen graag een gezin zijn met z’n vijven, maar hij sluit zichzelf hier helemaal van af. Tenzij we echt dingen gaan doen, zoals een dierentuin. Dan vindt hij het wel allemaal leuk. </p><p>Iemand hier ervaring mee en tips? </p>