Zoon 11 mnd

Ik heb een vraag over mijn zoon van 11 maanden. Afgelopen vrijdag ben ik met hem naar het cb geweest en toen bleek dat hij maar 300 gram gegroeid is in anderhalve maand. Hij weegt nu acht kilo. Hierover maak ik mij een beetje bezorgd. Hij is wel sinds een maand gaan kruipen en is dus de hele dag in beweging. Verder is hij altijd al tenger geweest.

Hij krijgt nog 3 flessen voeding (nutrilon 3). De eerste fles gewoon melk de 2e een halve fles bambix en een halve fles melk en voor de nacht een fles met twee scheppen nutrix. Verder krijgt hij elke dag vers fruit, warm eten en een toetje. Alleen brood gaat erg moeizaam. Hij eet nu een vierde van een boterham met beleg. sap lust hij niet en van een koekje eet hij misschien 2 hapjes daarna speelt hij ermee. Ook thee is geen succes.

Nu twijfel ik of ik een goed voedingsschema gebruik. Wat geven jullie je kindjes van 11 maanden? Verder is mijn zoon heel tevreden. Hebben jullie nog tips voor mij qua voeding?

Maria
 
Mijn zoon is ook 11 maanden en dit is zijn voedingsschema:
7.00 uur flesje 210cc
10.00 uur pap 210 cc melk+ 6 schepje bambix
13.00 uur 1,5 sneedjes brood + beleg
soms wil hij er wat melk of water bij drinken en soms ook niet.
15.00 uur fruit
18.00 uur warm eten
20.00 uur flesje 210 cc (soms drinkt hij alles en soms wil hij helemaal niet drinken)
Af en toe geef ik hem i.p.v. de laatste fles ook wel een bakje yogurt of vla (dit moest van de CB maar is bij hem nog niet echt een succes, want hij vindt gewone yogurt niet zo lekker nog)
 
Hoi
Mijn dochter van 11,5 maand krijgt het volgende:
Rond 7 uur 1 boterham en fles van 150 ml (hier drinkt ze maar 100 ml van0
Ergens in de ochtend fruit
Rond 12 uur 1,5 boterham en ze drinkt dan 50 ml melk
ERgens in de middag fruit of koekje
Rond 17.30 warm eten en toetje

Tussen door krijgt ze wel sap.

Groetjes Ria
 
Hoi Maria,

het is niet vreemd hoor dat hij maar 300 gram is aangekomen. Die enorme gewichtstoename van het begin is na zo'n beetje een jaar echt afgelopen: dan worden ze drukken en daarmee ook slanker. Tussen 1 en 2 jaar komen ze zo'n beetje 2 a 3 kilo aan, dus wat hij nu doet is vrij normaal: geen zorgen over maken. 8 kilo is inderdaad niet veel: mijn zoontje woog dat met 6 maanden, maar mijn dochter ook pas met 11 maanden en zij weegt nu (23 maanden) bijna 11 kilo.
Verder zou je eens kunnen kijken of je wat minder melk kunt gaan geven, zodat hij meer trek krijgt in brood, of brood in ieder geval voor de pap, zodat hij echt honger heeft.

Succes,
michelle.
 
Hieronder een schema van de site van Nurtilon:
Ontbijt : Pap van 200 ml opvolgmelk (Nutrilon 2) met Bambix.

Tussendoor (ochtend) : Olvarit Fruit (bijvoorbeeld Fruit en koek) + Olvarit Diksap

Lunch : Boterham met beleg + beker met 150 ml opvolgmelk (Nutrilon 2) Besmeer de boterham met een beetje margarine met weinig verzadigd vet. Begin met smeerbaar beleg zoals smeerkaas, smeerworst, appelstroop, jam, kwark of Olvarit fruit. Geef je kind voor zijn eerste verjaardag géén honing op brood. Dit is rauwe honing en kan besmet zijn met bacteriën die een jong kind ziek kunnen maken.
OF
: Pap van 150 ml opvolgmelk (Nutrilon 2) met Bambix

Tussendoor (middag) : Olvarit Fruit (bijvoorbeeld FruitSnack)

Warme maaltijd : Olvarit maaltijd vanaf 8 maanden (bijvoorbeeld Olvarit Bordjes Menu) en Olvarit fruit (bijvoorbeeld fruit en zuivel) toe. Een bekertje Olvarit Diksap bij het avondeten is goed voor de opname van ijzer

Tussendoor (avond) : Fles of beker met 200 ml opvolgmelk (Nutrilon 2)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Meta.
 
ik zou je maar 1 ding willen zeggen: geen zorgen over maken. Ik heb precies hetzelfde gehad nl, maar dat was precies de tijd dat kim in een paar weken had leren kruipen, zitten en staan. Dat kost bereveel energie. Ik neigde er ook naar om me dat heel erg aan te trekken, maar heb me daar over heen kunnen zetten. De eerstvolgende keer was ze maarliefst 1.5 kilo aangekomen!!!!!!!!!!!!! het komt vanzelf goed.

gr sandra
 
Terug
Bovenaan