Zoon 15,5 maand eet slecht

Hallo,
Wie herkent dit probleem en/of heeft tips ?
Ons zoontje van ruim 15 maand eet als vers fruit alleen een paar stukjes banaan. Een maand of 2 geleden at hij ook peer, appel, aardbei, meloen, maar dit wil hij nu allemaal niet meer. Wel als het uit een potje van olvarit komt, maar niet vers.
Ook het warm eten is een drama. Met de pot mee eten wil hij absoluut niet. Alleen als ik hem wat eten geef voordat wij gaan eten, eet hij een paar happen. Zo'n beetje het enige wat hij wil is broccoli met aardappel en kipfilet en pannenkoeken. Het maakt niets uit of we hem voeren of zelf laten eten. Hij stopt het in zijn mond en haalt het er net zo snel weer uit.
 
quote: natasjamvkoen schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2006 11:18:05'));

Hallo,
Wie herkent dit probleem en/of heeft tips ?
Ons zoontje van ruim 15 maand eet als vers fruit alleen een paar stukjes banaan. Een maand of 2 geleden at hij ook peer, appel, aardbei, meloen, maar dit wil hij nu allemaal niet meer. Wel als het uit een potje van olvarit komt, maar niet vers.
Ook het warm eten is een drama. Met de pot mee eten wil hij absoluut niet. Alleen als ik hem wat eten geef voordat wij gaan eten, eet hij een paar happen. Zo'n beetje het enige wat hij wil is broccoli met aardappel en kipfilet en pannenkoeken. Het maakt niets uit of we hem voeren of zelf laten eten. Hij stopt het in zijn mond en haalt het er net zo snel weer uit.


Hier heel herkenbaar!
Mijn zoontje van 21 maanden eet al een half jaar geen warme maaltijd (ja, pannekoeken, patat, lasagne, soms rijst en macaroni maar dan wel kaal), ook fruit gaat slecht.
Eens in de twee á drie weken heeft hij soms zin in spinazie, maar een week later doet hij net alsof hij dat niet lust....
Vlees eet hij soms wel.
Maar hij doet het dus goed zonder de groentes en af en toe wat fruit. Ik geef hem vitaminepillen van Optimax, verkrijgbaar bij 'De Tuinen'. Je kunt bij de apotheek of drogist geen vitaminepillen verkrijgen onder de twee jaar.
Tip voor het fruit: 200 ml melk, scheutje diksap, en dan van allerlei stukjes fruit en dit mixen. Dan heb je een fruitshake, lekker met een rietje laten drinken. Is interessant.
En voor de rest heb ik als tip van CB gekregen: geen strijd van het eten maken. Compleet negeren! En dat is makkerlijk gezegd dan gedaan....
Veel succes!
 
Hoi,

Ik herken het probleem. Wij hebben een dochter van 13 maanden. Die begon slecht te eten na een ooronstekking. Inmiddels heeft ze buisjes gekregen en haar neusamandel is geknipt. Je hoort dan altijd dat kinderen beter worden. Hellaas ze eet nu nog slechter. Ze valt ook af en niemand die ons helpt. Ben van de week   bij de kinderarts geweest en die zegt dat ik het nog 3 weken moet proberen.

Dus ik wens je heel veel succes. Ik weet dat het niet mee valt en dat je er moedeloos van wordt

 
Terug
Bovenaan