zoon 2,5 is overdag zindelijk...nu nog s'nachts

Hoi meiden,

Ik heb vanalles gelezen over t zindelijk maken. Ook op dit forum. Ik met mn stickerboekjes en nieuwe onderbroeken die hij zelf had uitgezocht in de aanslag. Ik vertelde dat ie vanaf nu net als papa en mama op de w.c. mag plassen. 'nou o.k.' was t antwoord van mijn zoontje en hij was zindelijk....
Echt onvoortselbaar maar hij ging meteen naar de w.c. Hij vraagt steeds 'mama mag ik plassen?' of 'ojee ik moet poepen' echt heel komisch! En ik vroeg me nog af of we niet te vroeg zouden zijn... dat zou alleen averechts werken.
Alleen bij zijn middagdut en s'nachts doe ik hem een luier aan. Hij plast nog veel dan.
Hoe kan ik dit afleren? Is het verstandig om een kleuterbed aan te schaffen als je gaat oefenen met slapen zonder luier? Mij lijkt van wel. En het lijkt mij dat je hem een uur voor zn middagdut geen drinken meer moet geven en net voordat ie gaat slapen hem een keer goed laten plassen en dan erin leggen.... met matrasbeschermer. Hij poept iedere dag om dezelfde tijd...dat is heel handig. Dat is net voor zn middagdut dus dat laat ik hem dan ook doen. En s'nachts t zelfde verhaal en hem dan nog een keer wakker maken voordat we zelf gaan slapen om 23.00uur?
Hoop jullie ervaringen te horen...
Bedankt!

Liefs Lina (je komt me ook tegen op t zwanger worden forum!!!!)
 
Hoi Lina,

Nou volgens mij weet jij precies hoe jet het zindelijk maken kunt doen. Zoals jij het beschrijft heb ik het gedaan met mijn 2 oudsten. 's Nachts heb ik gewacht met het afdoen van de luier tot deze een aantal keren droog was. Overdag durfde ik de gok wel te wagen. Mijn oudste was zindelijk met 2 1/2 jaar en mijn 2e zoon met 3 jaar, zowel overdag als 's nachts.

Succes ermee,

Natasja mv Twan (4), Yvar (3) en Sven (1)
 
hallo,

mijn zoontje was ook met 2,5 zindelijk en 's nachts ook al heel snel. Mijn zoontje slaapt al vanaf dat hij 15 maanden is in een peuterbed. Maar het bedje maakt niet uit hoor maar een peuterbedje is wel makkelijker.

Toen mijn zoontje zindelijk was kreeg hij van mij geen tuitbeker meer overdag maar een gewone beker zodat ik mooi kon bijhouden hoeveel hij gedronken had. Na het avondeten kreeg hij altijd nog 1 beker ranja en daarna poetsen plassen en slapen dan om 22.00 uur haalde ik hem slapend (ik maakte hem niet wakker) uit bed om te plassen dat heeft hij ong 6x gedaan en sindsdien is hij 's nachts zindelijk.

tip heb je nog kraammatrassen? leg die onder het hoeslaken mocht er al een ongelukje gebeuren dan is het matras niet nat. Vindt ik beter en hygienischer dan die plastic onderleggers.

Succes ermee en volg je gevoel dat werkt het beste
 
Stimuleren is belangrijk, maar ik merk bij mijn dochter dat ze vaak die beheersing snachts wel heeft en andere keren ineens niet. Blijkbaar is het ook iets dat lichamelijk ook aanwezig moet zijn. Ik laat haar voorlopig met een luier slapen en  bijna  altijd  is ie droog, maar ik heb het idee dat ze zich met haar luier om ook veilig voelt zeg maar (hoorde van een vriendin dat haar zoon alleen   de nacht droog was als ie een luier om had en zodra ie af was dan plaste hij in zijn bed, was ie er blijkbaar nog niet helemaal aan toe, hij gaf later zelf aan dat ie geen luier meer om wilde en toen ging het goed)

maar wel goed hoor, met 2,5 jaar, mijn dochter gaf in januari aan dat ze geen luier meer wilde als ze drie was (hoe komen ze er op he) en een paar dagen voor dat ze jarig was (14-02) lukte haar dat...

Yvonne
 
Zal het je nog sterker vertellen: mijn zoontje was met 19 maanden al zindelijk met de urine overdag. Hij gaf het zelf aan, riep steeds wc, wc... daar reageerde ik eerst niet echt op. Maar op een gegeven moment toch wel, toen deed hij direct een plas. Vanaf toen ging hij een paar weken lang elke dag een paar keer naar de wc. Toen heb ik (het was zomer, heel handig) de luier gewoon steeds langer afgelaten. Daarna was het gauw klaar!
De onlasting is sinds 2 maanden op de WC, óók uit zichzelf.
Dus het zindelijk worden 's nachts laat ik ook gewoon aan hemzelf over.
Moest ff pochen hoor met mijn kind
 
hallo

hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik het zindelijk maken het beste kan aanpakken?
mijn zoontje is nu 2 en half en het wordt onderhand tijd dat hij het eens zonder luier kan doen hahahaha.

alvast bedankt voor de tips.

gr miranda
 
Terug
Bovenaan