Zoon 2 Jaar klinkt altijd verkouden

Mitho

New member
<p>Hoihoi lieve ouders</p><p> </p><p>Dit topic is alleen om achter te halen of iemand er ervaring mee heeft.</p><p>Mijn Zoon van 2 jaar en 3 maanden heeft sinds bijna zijn geboorte altijd het geluid als of er iets in zijn keel of ademweg fast zit. Slijm of zo. Toen hij een baby was had hij het altijd naar het drinken van moedermelk. Nu is het gewoon altijd er en als hij hoest gaat het ook alleen heel eventjes maar weg. </p><p> </p><p>Ook komt erbij dat hij nog niet praten doet. Niks zegt hij. Hij probeert het wel maar lukt hem gewoon niet. </p><p>Ook slaapt hij al zijn heele leven slecht. Dat heet, hij is heel veel wakker in de nacht. Deze nacht had hij veel last van de slijm die fast zit.. of wat daar ook is..</p><p>Ook kan ik zijn neus niet schoon maken alles wat ik in zijn neus wil doen alleen om het schoon te houden kan hij niet aan en gaat overgeven.. kan het alleen doen als hin slaapt</p><p> </p><p>Nou will ik nog even weten laten wat ik gedaan heb of doe:</p><p> </p><p>Zoon was al vaak bij de cb voor dit probleem maar hun dachten dat water de oplossing zou zijn. Niet dus.</p><p>Was een keer bij de huisarts omdat ik het niet normal vondt hij zegt neus amandelen zolang geen last heeft zullen we niks aan doen.</p><p>Oké mijn zoon gaat nu ook een tijdje naar de logopedie en mevrouw vondt het ook niet normal dus ben ik naar een ander huisarts voor second opinion  gegaan zij heeft niks gevonden alles zit er goed uit. </p><p>Dus ik op in gegaan dat ik graag verwijzing wil voor KNO in ziekenhuis die heb ik ook eindelijk bekomen (die zou ik ook van de cb bekommen maar nooit iets gekrijgen)</p><p>Dus volgende week maandag hebben wij een afspraak bij de KNO en dan hoop ik echt meer te weten. </p>
 
Hoi voor die die mee lezen
We zijn gisteren dus bij de kno geweest. Ook zij zegt dat het de neus amandelen zijn en ze zag meteen dat mijn zoon niet goed eruit ziet zei ze. Zij wil dus de neus amandelen verwijderen laten en dan zal het beter met hem gaan en zal hij ook nachts beter kunnen slapen.
Nu moeten wij 6 tot 7 weeken wachten op een afspraak om de neus amandelen uithalen te laten. Wij maken ons best ook wel zorgen of alles ook goed verlopen zal en of het ook echt helpt. Ik laat dan weer van mij horen als alles gebeurt is.
Dus ouders als jullie kindje snurkt en niet goed slaapt nachts en jullie hebben geen verklaring waarom, dann misschien ook even naar de neus amandelen kijken laten.
 
Groetjes 
 
Hoi
het is nu al bijna een maand geleden dat ze daan zijn neus amandelen eruit hebben gehaald.. helaas zien we nog geen verbetering. en ook is hij nu bijna elk week ziek. in 3 weeken heeft hij afspraak voor de nacontrolle, ben benieuwd wat eruit komt.
hij is wel een stuk verder met taal, van niets zeggen begint hij al met brabbelen, dus dat vinden wij helemaal geweldig.
 
mvg Mitho
 
Hoi
 
We zijn bij de kno gewest en deze heeft niet verder na ons zoontje gekijken. Ze zei dat ze met de huisarts ging overleggen. In de tussentijd heb ik fysiotherapie voor ons zoon aangevraagd en haar uitgelegd wat die situatie in dit moment is. Ze had Daan al op jonge leeftijd fysiotherapie gegeven omdat zij sleutelbeen gebroken was en naar zijn hoofdje te kijken. Ik zei tegen haar dat we ons ernstig zorgen maken dat peuterspeelzaal denkt dat iets met zijn spieren niet goed is. Ze heeft Daan Daan angekijken en gezegd dat er niks mis is met zijn spieren maar hij in veel dinge veel kracht nodig heeft. Ze vermoede dat Daan iets met zijn stofwissel had of iets in zijn hersens niet goed is. Ze wou met het cb bellen dat ik zo snel mogelijk naar de ka kon. We zijn ook intussen bij de audiologie geweest voor zijn gehoor en hij hoort zoals verwacht gewoon goed. Er zou nog een vervolg afspraak komen voor de psycholoog. Maar terug bij de cb. Hun wouden dat ik eerst de jeugdarts ontmoet dus zou ik eens een keer langs komen, dit is echter niet gebeurd want jeugdarts was ziek en Daan was ook weer ziek en ik had het allemaal zo een beetje gehad ben dus naar de huisarts gegaan heb uitgelegd dat ik nou eindelijk naar de ka wil want iedereen maakt zich zorgen om die kleine Menneke en niks gebeurt. Dus eindelijk mocht ik een afspraak maken bij de ka. (Ik vindt dit gewoon erg raar dat je een verweising nodig hebt voor een kinderarts want in Duitsland is het normaal dat je naar de kinderarts gaat met je baby/kind maar ja.) Dus begin januari was ik bij de kinderarts hij heeft Daan goed onderzocht. Niks opvallends gevonden behalve dat hij echt altijd ziek is en moelijk lucht krijgt. Hij denkt dat dit een grote rol speelt in Daan zijn ontwikkeling en hij daa r door deze achterstand heeft en ook niet goed meer groeit. Dus antibiotica gekregen en nog heel veel bloed afnemen laten om na stofwissel imunsystem lever etc te kijken(deed hij gelukkig heel goed). Daan krijgt nu al 3 weeken antibiotica en moet nog 2 weeken door. Dinsdag hebben we de uitslag gekregen met zijn bloed is alles goed niks opvallends gevonden heeft wel ijzer te kort maar dit is niet de oorzaak. Hij krijgt nu heel veel voeding waar ijzer in is dan komt dat goed. Ook zegt hij dat als ik wil mag ik Daan wat langer antibiotica geven maar ik zie echter geen verbetering behalve dat hij aktiver is en meer van zich horen laat dus hier was ik tegen. Hij wil dat de kno nog eens goed Daan onderzoeken doet. Dus we hebben ook al voor over 2 weeken een afspraak bij de KNO, die de huisarts wou bellen om te overleggen maar dit nooit gebeurt is. Top. Ben benieuwd wat er gebeurt. Maart mogen we terug naar de KA. Ik hoop zoo dat we dit jaar eindelijk te horen krijgen wat hem mankeert 
 
Hallo iedereen
We zijn er bijna. Daan heeft de MRI scan gehad voor zijn schedel. Het uitslag is ook al binnen.. volumeverlies van de nc caudatus en putamen beiderzijds met afwijkend verhoogd t2 signaal. 
Totaalbeeld niet met zekerheid te duiden, cave juvenile huntington DD pKan.
We hebben 24 augustus de afspraak om de uitslag te bespreken, ik zal wel bellen of we niet eerder kunnen komen. Ook zal er denk ik een dna test komen zo kunnen ze beter naar de gene kijken. Het is allemaal een schok en lijkt onwerkelijk 
 
Terug
Bovenaan