Zoon 2 weken slaapt weinig

<p>Hallo iedereen,</p><p>Onze zoon van 2 weken slaapt weinig. Overdag is hij veel wakker, soms tussen twee voedingen door 2-2.5 uur. Soms huilt hij, maar soms ligt hij ook rustig om zich heen te kijken. Zo slaapt hij maar 12-14 uur in 24 uur.. We zien dat hij moe is, maar echt in slaap brengen/helpen werkt niet. Hij slaapt een uurtje in de draagzak, maar zoals ik om mij heen hoor dat kinderen overal slapen, gaat voor ons niet op. Op mijn borst slapen is ook geen succes helaas. </p><p>Hij heeft een flinke reflux, al sinds zijn geboorte, en heeft hier wel last van. Na de borst spuugt hij regelmatig veel. We doen er al alles aan om hem te helpen: alles schuin omhoog, 20 minuten na de voeding omhoog, veel in de draagzak. We zijn al begonnen met inbakeren.</p><p>De lactatiekundige is al geweest en we gaan naar de osteopaat. </p><p>Het doet best veel verdriet en ik voel mij niet een beste moeder dat ik mijn kind niet kan bieden wat hij nodig heeft.</p><p>Herkent iemand dit en heeft tips?</p>

Mijn dochtertje van 1 maand sliep overdag ook niet zo lang om de 15-20 minuten werd ze wakker. Sinds een paar dagen gebruik ik een inbakerszak van puccababy en sindsdien slaapt ze minimaal
1 Max 3 uur lang. Ik zou het proberen!

Schuin omhoog moet echt veel zijn wil het helpen, zoveel dat je baby bijna omlaag rolt dus dat is eigenlijk niet te doen.
Wij hielden de baby een uur na elke voeding overeind, korter hielp niet. 

Voeding indikken?  

Mijn oudste dochter sliep ook nooit veel als baby. Kon gerust 2 uur wakker zijn of langer en deed vaak hazeslaapjes. Toch was ze er vrolijk onder en ik had echt geen idee wat 'normaal' was, ik wist niet beter. Pas toen we met een maand of 4/5 echt over gingen op 3 vaste dutjes per dag op vaste tijden, ging ze ineens wel echt die 3 dutjes slapen.

Mijn jongste dochter sliep wel vanaf baby al veel vaker en langer, haar wakkertijd was gewoon 1 uurtje zoals je vaak hoort.

Beiden zijn nu gezonde normale peuters (3.5 en 2 jaar oud) en vanaf 4/5 maanden hadden ze allebei hetzelfde slaapritme en sliep de één niet meer dan de ander. Blijkbaar vond m'n oudste slapen gewoon niet zo belangrijk die eerste maanden.

Zolang je kindje er oke onder is, tja dan is het maar zo. Tussen elke voeding zal een slaapje zitten, maar dat is het ene moment een uur of langer en het volgende moment een slaapje van een kwartier.

Ik ging vaak 1x per dag een heel eind wandelen, gerust 1.5 uur of langer. Zolang ik liep, sliep m'n dochter dus ik stapte maar door... ;)

Leg je hem wel in zijn bedje? Of hou je hem vooral beneden bij je? In de box enzo?

Mijn dochter had echt behoefte aan een rustige & donkere omgeving .. sliep alleen in bed met de gordijnen dicht! Beneden werd ze gewoon echt afgeleid. En optijd in bed leggen.. kijken naar de wakkertijden. Als we daar overheen gingen was ze oververmoeid & sliep ze heel moeilijk.

Terug
Bovenaan