Zoon 3 jaar valt slecht in slaap

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd of meer ouders hier “problemen” hebben met het inslapen van een peuter.
Onze zoon van 3 gaat altijd zonder gedoe naar zijn bed rond half 7/7 uur. We voeren iedere avond hetzelfde ritme. Wassen of douchen, tanden poetsen, boekje lezen en naar bed.
Vervolgens instoppen kus en tot morgen.
Het is nooit een strijd of dergelijks maar hij blijft vervolgens zelf nog dik een uur tot anderhalf uur wakker. Hij ligt dan te zingen, kletsen of ouwehoeren. We gaan niet meer naar boven en vervolgens valt hij wel een keer in slaap.
Toch merk ik dat hij daardoor te weinig slaapt. Is er iets wat we nog kunnen proberen of heeft iemand de tip om hem eerder te laten slapen?
Vind rond half 9 slapen voor een kind van bijna 3 wel erg laat...

Groetjes
 
Ik lees met je mee! Hier hetzelfde met dochter van 2..
Zal het bij jullie helpen om hem iets later in bed te leggen? Bijvoorbeeld. Rond half 8? Misschien dat hij om half 7 gewoon nog niet moe is, maar om half 8 wel snel in slaap valt? 
 
Gaat hij overdag misschien nog naar bed? Misschien kan hij deze dan overslaan, waarschijnlijk is hij dan zo moe dat hij makkelijk rond 18.00 in slaapt valt. Zo ging het bij onze zoon in ieder geval.
 
Mijn dochter van 3.5 gaat al sinds ze geen middagdutje meer doet (sinds 2.5 jaar) naar bed rond 19.30.

Om 18.00 eten, 18.45 douchen, 19.15 boekje lezen en tanden poetsen en dan ligt ze om 19.30 in bed en dan slaapt ze binnen 10 minuten.

Ze slaapt dan tot 6.30/7.00. Een enkele keer tot 7.30. Ze maakt dus nachten van zo'n 11 uur en dat vind ik prima! Ze doet het er goed op.

Om 18.30 naar bed vind ik best vroeg, misschien is je kindje toch niet moe genoeg? Slaap kun je niet afdwingen helaas ;) Ik zou het eens rond 19.15 proberen en kijken hoe het dan gaat!
 
Terug
Bovenaan