zoon 4,5 spuugt laaste voeding met boog uit

Hallo!

hopelijk kan iemand ons van informatie voorzien (ervaring delen).
Sinds vorige week maandag na zijn derde dktp prik is onze zoon van 4,5 maand uit zijn doen. Hij spuugde al zijn voeding uit (5x180 ml  voeding) en hierdoor wordt hij 's nachts natuurlijk ook wakker. Gaat nu iets beter, maar de laatste voeding van 20.30 uur drinkt hij heerlijk op (3 theelepels rijstebloem erin), en even later ca. 15 á 20 minuten spuugt hij werkelijk alles met een aantal bogen er weer uit. Voelt zich daarna eigelijk prima lijkt het en slaapt dan toch in.
De flesjes overdag is niet zo'n probleem laat nu wel soms wat staan van de 180 ml.
Hij is verder nog heel vrolijk en slaapt goed.

Kent iemand dit? moet er een voeding af? maar krijgt hij dan niet te weinig? en hoe switch ik evt. die uren dan om? ook ivm zijn slaapritme?

ik hoop werkelijk dat iemand ons kan helpen.

alvast bedankt
 
Hoi,

Het is maar een idee, maar kan het niet aan de rijstebloem liggen? Het kan best zijn dat zijn maagje wat van streek is door die prik, en dat die fles met rijstebloem gewoon te zwaar op zijn maag ligt. Niet? Mijn zoontje (nu bijna 2) spuugde ook na zijn flessen met rijstebloem telkens, en dan inderdaad in van die grote stralen. Bij de gewone flesjes deed hij dat niet. Maar hij deed dat al van in het begin dat ik die rijstebloem gebruikte, en niet pas na een prikje. Nu ja, het is maar een idee, maar het is misschien het proberen waard om hem ook 's avonds een keertje een gewone fles te geven. Beter dat dan dat alles er weer uitkomt denk ik... Veel succes ermee!

Groetjes,
Marian
 
Hoi Marian!

Bedankt voor je reactie, ik zat inderdaad ook een beetje aan die rijstebloem te denken. Ik laat het vanavond maar weg, ook heb ik het CB gebeld en zij wisten het ook niet. waarschijnlijk zat hij in een sprong of dat hij een nieuw schema aan het aanwennen is en ik moest hem maar laten bepalen wanneer hij wilde drinken..... beetje vaag antwoord, maar goed ik denk dat ik dat ook maar probeer en even geen rijstebloem. Van anderen heb ik gehoord dat het misschien toch te wijten is aan het griepvirus wat rondgaat... ik denk dat er niet veel anders op zit dan afwachten (maar niet te lang) ;)

 
hoi.

ik zou hiermee naar de dokter gaan . wij hebben dit ook meegemaakt toen onze zoontje bijna 3 maanden . Er was eerst niks aan de hand en ineens begon hij met bogen te spugen. Hij moest uiteindelijk geopereerd worden aan zijn pylerus..........
Dit is een spiertje onderin de maag die het eten doorsluist naar de darmen. hier is een vernauwing of verdikking op ontstaan waardoor het eten niet meer doorkan naar de darmen en dus met grote boog wordt uitgespuugd. Het is een eenvoudige ingreep en je ziet er niks van. Het komt ook bijna alleen bij jongetjes voor en ontwikelt zich gelijdelijk.
toen onze zoontje eraan was geopereerd was hij zo weer helemaal het mannetje.
Ik wil je niet bang maken ,maar houdt het in de gaten en ga dus eventueel bij de dokter langs.
veel succes cindy en charley
 
Terug
Bovenaan