zoon, 4,5jaar nog niet zindelijk s'nachts

Mijn zoontje is 4,5 jaar en plast nog vaak in zn bed. Hij wordt hier niet eens wakker van. Het laatste drinken wat hij krijgt is water bij zijn avondeten om 18.00uur.
Om 19.00uur gaat hij slapen, altijd eerst naar de w.c. Om 22.00uur laten wij hem nog eens plassen en soms heeft hij dan al in zn bed geplast. We proberen een beloningssysteem met stickers en verassing na drie droge nachten achter elkaar. Maar dat haalt hij niet eens.
Heeft iemand een nieuwe tip? Bedankt.

Liefs MamaLina
 
Hoi,

Onze zoon (bijna 6) is pas sinds een paar weken zindelijk. We hadden alles al geprobeerd. Zelfs aan de kinderarts raad gevraagd. Volgens de kinderarts is het heel normaal dat kinderen (volgens haar voornamelijk jongens) laat 's-nachts zindelijk zijn. De meeste kinderen zijn tussen de 3 en 7 jaar 's-nachts zindelijk. Ze raadde ons aan het op zijn beloop te laten. Dat hebben we gedaan. En een paar weken terug zei onze zoon ineens: Ik hoef geen broekje meer aan 's-nachts. Dat hebben wij dus ook niet meer gedaan. Het is 1 keer mis gegaan, en daarna niet meer. Hij plast om 19.00 uur voor het laatst, en plast pas 's-morgens weer. De eerste paar keren hebben we hem uitgebreid geprezen en verteld hoe trots we op hem waren. We hoefden hem niet te belonen met stckers of cadeautjes. En zelf was hij apetrots!

Voorheen hebben we van alles geprobeert. Later op de avond laten plassen, beloningssysteem, etc. Niks werkte. Hij wilde het al een keer eerder zonder broekje proberen. Helaas ging dit meteen mis. Niet gemoppert, gewoon weer een broekje aan en beloofd dat we het op een later moment weer zouden proberen. Dat gebeurde dus, en toen ging het wel goed. Hij was er kennelijk gewoon nog niet aan toe.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Groetjes, Cathy
 
dank je welvoor je berichtje ik merk ook aanme zoon dat hij beetje lui is hij houd van viezigheid na het opstaan wil hij in de luier blijfen hij doet het echt wel 4 keer zeggen uit hij is lui vind ik maar ik zou tovh beetje afwachten
 
Terug
Bovenaan