Zoon 4 maanden en niet echt ritme

Hallo,

Mijn zoon is nu bijna 4 maanden en heeft nog niet echt een ritme.
Telkens als ik denk dat er eindelijk een paar dagen ritme in zit gooit hij het zelf weer om.

Ook wil ik met rijstebloem beginnen heb al een paar keer de fles gegeven 180 cc, maar 4 uur later komt hij dan weer!
Volgens mij is het een grote eter.
Hij zit op ruim 5 flessen per dag.
Snachts komt hij nog maar een keer en soms zit er gerust 5 uur of soms langer tussen de flessen.
Hoe ging dat bij jullie kleintjes?

Jacomien
Mama van Kylian 09-09-2007

Hoi Jacomien,

Onze dochter Isabel is ook van 09-09-07!

Haar ritme is ongeveer als volgt:
07.00 / 08.00 uur        fles 180cc + 2 lepels rijstebloem
11.00 / 12.00 uur        fles 180cc
15.00 / 16.00 uur        fles 180cc
19.00 uur                              fles 180cc + 2 lepels rijstebloem
22.30 uur                              fles 180cc (drinkt ze vaak niet helemaal leeg)

Isabel is vanaf de geboorte eigenlijk al een grote eter. Ze zit nu al een paar weken op flessen van 180cc. Sinds een week merken wij dat we de tijd tussen de flessen niet zo makkelijk meer kunnen 'rekken' en dat ze al eerder trek heeft (ook veel sabbelen op haar handjes en ons interessant vinden....). Daarom zijn we met de rijstebloem begonnen en dat gaat prima! Nu ook sinds een paar dagen aan het oefenen met een fruithapje en dat gaat elke dag een beetje beter. Ze vindt het niet echt vies maar ze weet nog niet echt wat ze ermee moe doen. Vandaag eens geprobeerd om wat fruit met water aan te maken en in een flesje aan haar te geven, ze vond het heerlijk! We blijven oefenen met een lepeltje natuurlijk maar voor nu gaat het best goed zo. Ook een beetje diksap gaat er goed in.
Het slapen van Isabel ging eigenlijk al vanaf week 2 heel erg goed. Ze slaapt prima door. Vanmorgen werd de kleine meid zelfs pas wakker om 08.45 uur, wat een feest!
Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Succes met Kylian!

Groetjes,
Leonie

hallo mijn zoontje is ook 4 maanden en was negen pond bij de geboort en ok een flinke eter .
hij wil geen rijdtebloem maar zat tot voor kort nog aan 6 flessen per dag nu inmiddels weer op 5 flessen van 210 en dat is een vrij hoge dosis zelfs nog maar cb ging er mee akkoort.
vergeet niet dat ze na ongeveer 5 maand minder gaan groeien en dus ook niet zo veel eten nodig hebben meer dan kan je de boel weer aanpassen .
een echt ritme heeft mijn zoon fabian ook niet de ene keer om de 4 uur en dan weer om de drie uur .
als ze maar niet extreem te ver over een liter per dag gaan dan is het goed.
groetjes marijke o en zolang hij goed groeit hoef jij je geen zorgen te maken hoor.

mijn zoontje nick 3 maanden drinkt als volgt:

07:00 / 08:00 fles 180 ml + voeding
11:00 / 12:00 fles 180ml + voeding
15:00 / 16:00 '                                                     '
plus minus 20:00 een fles in bad knuffelen en naar bed, hierna laat ik hem sinds kort zelf komen, dat is dus om een uur of 2, geprobeerd om om 12 uur snachts te voeden maar dan dronk hij zijn fles niet leeg en kwam na 3 uurtjes weer, Nick weegt nu 6 kilo. Ben benieuwd hoe het over een maand gaat als hij zijn hapje mag.  

Terug
Bovenaan