Zoon 4 maanden en niet echt ritme

Hallo,

Mijn zoon is nu bijna 4 maanden en heeft nog niet echt een ritme.
Telkens als ik denk dat er eindelijk een paar dagen ritme in zit gooit hij het zelf weer om.

Ook wil ik met rijstebloem beginnen heb al een paar keer de fles gegeven 180 cc, maar 4 uur later komt hij dan weer!
Volgens mij is het een grote eter.
Hij zit op ruim 5 flessen per dag.
Snachts komt hij nog maar een keer en soms zit er gerust 5 uur of soms langer tussen de flessen.
Hoe ging dat bij jullie kleintjes?

Jacomien
Mama van Kylian 09-09-2007

Elke baby is verschillend, de een heeft al een beetje ritme te pakken met 4 maanden en de ander niet. Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en heeft nu sinds een maandje min of meer een ritme te pakken. En nog kom ik vaak niet uit met een boterham, fles of avondeten, omdat ze dan ligt te slapen. Ik maak me daar niet druk om, en ga haar niet wakker maken omdat ik wil dat ze in een ritme komt. Toch lees ik ook vaak van andere moeders dat hun kids al een vast ritme hebben, dus blijkbaar kan het wel.

Wat betreft de hoeveelheid vd fles, dat zou ik even met het CB bespreken. Ik weet niet hoeveel FV een kindje van 4 maanden mag hebben. Ik gaf toen nog BV, dus ik weet het niet.

nou Merel is ook 4 maanden (ruim) en ons ritme is ook wisselend ik probeer me er zoveel mogelijk aan te houden maar af en toe lukt het gewoon niet.

dit is ons ritme (als het goed gaat)
8.30 fles met rijstebloem 200cc
10.00 paar hapjes fruithapje
11.45 fles 200cc
15.30 fles 200cc
18.30 fles 200cc
22.30 fles 200cc (hier laat ze soms gewoon 100cc van staan)

ze slaapt gelukkig iedere nacht door. hoewel het van de week ineens 6 uur was. Maar na een half uur viel ze weer in slaap om de gebruikelijke tijd wakker te worden.
Merel krijgt sinds kort ook rijstebloem door de ochtendfles.
Dit omdat ze vooral 's ochtends meer honger lijkt te hebben dan de rest an de dag.
Nu ze ook fruithapje krijgt wil ik zodra dat een redelijke hoeveelheid wordt de rijstebleom naar de avondfles doen.
Kijken of we de laatste fles van 22.30 eraf kunnen krijgen.
Ach wat mij steeds weer opvalt echt elke keer als je denkt nu heb ik de oplossing voor het probleempje dient het volgende zich al weer aan.

Ons grootste probleem op het moment de peopluiers ''snachts. Het zit 's ochtends echt overal.

Mijn jongste is nu bijna 6 maanden maar die heeft ook nog geen vast ritme hoor. Het enige wat "vastligt" is dat ie 's avonds rond half 8, 8 uur naar bed gaat.. De ene keer komt hij dan om 1 uur 's nachts weer, maar hij komt ook wel eens pas om 4 uur.. Ook overdag liggen de tijden nooit vast. Gemiddeld krijgt hij om de 4 uur maar ligt ie dan lekker te slapen dan laat ik hem lekker liggen..
Nu geef ik ook bv, dus dat mag je onbeperkt geven, maar ik zou het even opnemen met het cb. Dan weet je het zeker. Ik denk niet dat het zo raar is dat je kleintje nog niet echt ritme heeft maar je kan hem denk ik niet onbeperkt flesvoeding blijven eten..
Gr. Anne-Marie

Onze dochter is ook 4 maanden en er zit echt nog geen ritme in hoor. Het is iedere dag weer anders. Ze krijgt nog 6 (borst)voedingen en slaapt heel onregelmatig. Ik vind het wel jammer. Ik probeer er wel een ritme in te krijgen maar het lukt dus nog niet echt. Ach ja, het komt wel.

Ik denk ook: wat versta je onder ritme?? Iedere 4-5 uur een voeding? Vaste slaaptijden? Dan hebben wij beslist geen ritme gehad en nu zelfs nog niet echt!
Christian heeft tot 6 maanden 5 flessen gehad om de 2-5 uur. Het lag maar net aan de slaapjes, wanneer hij zich meldde met honger. Bijvoorbeeld: 1e fles ergens tussen 5:00-7:30 uur, 2e fles ergens tussen 9:00-12:00 uur etc, etc. De enige vastigheid: altijd 5 flessen en geen nachtvoedingen...
Ik heb de drang naar 'ritme' al lang achter me gelaten, ik kijk en luister gewoon naar mijn kind. Nu nog. Hij gaat naar bed als hij aangeeft moe te zijn (behalve in avond, dan gewoon standaard om 19:00 uur) en hij krijgt eten als hij honger heeft. Nu nog geldt: ontbijt ergens tussen 6:00-8:30 uur, lunch ergens tussen 11:30-14:30 etc...
Hij doet het prima en ik heb nergens moeite mee...

Hoi

Ik heb er ook geen problemen mee vroeg het me alleen af.
Hij komt inderdaad zelf wel als hij honger heeft.
Snachts komt hij ook nog omdat hij overdag niet zoveel drinkt.
Soms heeft ie s'morgens om 9 uur de fles gehad en komt hij pas weer om 3 uur! Alshij dat nou eens snachts deed!

Verder maakt het mij niet uit en het gaat goed met hem!

Hoi allemaal,

ik denk dat wij dan van geluk mogen spreken ons mannetjes zijn dag ziet er zo uit
als hy wakker wordt meestal rond 7.30 de eerste fles
(mmoet er wel bij zeggen dat hy wel eens tussen 5 en 6 begint te huilen dan doen we zn speentje er weer in en hij slaapt weer)
dan meteen slapen en dan weer om 11.30 en rond half 2 beetje fruit en half vier weer de fles gevolgd tot 19.30 en de laatste fles rond 2300
ik moet wel zeggen dat hij veel minder drinkt, hy drinkt maar 170 cc alle voedingen
en hy laat nog wel wat staan.

gr destiny

Terug
Bovenaan