Zoon (4) wil broertje,wat moet ik zeggen\??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wij hebben een zoon van 4 (februari) en sinds kort vraagt hij elke dag wel iets over een broertje. Hij ziet natuurlijk vriendjes van zijn leeftijd die eigenlijk allemaal een jonger of ouder broertje/zusje hebben.
Nu begint het bij mij langzaam wel te kriebelen voor een tweede, bij m'n vriend minder (hij vindt het gewoon  'goed' zo met zn drietjes).
Maar hoe moet ik nu reageren naar m'n zoon? Ik krijg soms bijna tranen in m'n ogen als hij zegt 'een broertje vind ik wel héél leuk, waar kunnen we die halen?'.
Super schattig natuurlijk, maar eigenlijk wil ik er ook niet teveel op ingaan om evt teleurstelling te voorkomen.
Herkent iemand dit of wat zouden jullie zeggen?

Alvast bedankt!

Hoi Mar_k

Moeilijke vraag heb je, wij kennen je kleine mannetje niet.
Ik zou het er nog een keer met je man over hebben of hij er nog eens over wil denken want ja het zou erg leuk zijn (is mijn mening).

Ik zou eerlijk zijn tegen je zoon, papa en mama weten nog niet of we nog een kindje willen we vinden het erg gezellig zo,(((( maar als papa en mama nog een kindje willen dan moet je nog heel lang wachten tot dat een broertje of zusje er is want die moet eerst groot groeien in mama's buik.))) De laaste zin ligt er aan hoe je kleine man reageerd op dit soort dingen.

Maar het blijft moeilijk iedereen doet/zegt het op zn eigen manier, doe wat je gevoel je in  geeft, maar als je man geen duidelijk antwoord geeft. dan zou ik zeggen dat jij het niet weet en misschien papa wel, je zet je man wel voor het blok maar ja misschien dat hij dan duidelijk is.

erg veel succes en ik lees hopelijk hier wel of je bij ons voegt (kindje in augustus 2009 forum)
Ik ben quinta en heb ook een zoon (8mnd)

Terug
Bovenaan