Zoon 7 weken 7 kilo

Ik ben in juli bevallen van een zoon, 54 cm lang en 4.5 kilo. Nu zijn we 7 weken verder en is hij 7 kilo. Hij komt overdag om de 3 uur en snachts om de 4 uur. Krijgt nu 7 flesvoedingen op een dag van ongeveer 155 ml volgens de berekening. Inmiddels is hij qua lengte op de 56 of meer aangezien maat 56 niet goed zit.

Ik maak me een beetje zorgen of dit goed gaat. Hij zat eerst hoog in de groeicurve omdat het al een grote jongen is maar valt nu buiten de groeicurve. Doe ik het fout? Moet ik minder flessen met meer inhoud proberen? Of gaat dit goed zo?

Groetjes
 
Is je kindje tevreden? Drinkt hij de flessen leeg? Ik denk dat je qua hoeveelheid mooie flesjes hebt hoor. Maar ik ben persoonlijk voorstander van wat vaker een kleinere fles dan flessen van 180 cc en meer per keer, zeker bij zo'n kleine.
Ons kindje was ook groot. Heeft tot 8 maanden ruim boven "de Curve" gezeten. Inmiddels is ze een jaar en nu is ze voor het eerst aan het dalen.

Op het consultatiebureau, ik hoor wisselende verhalen maar wij hebben dan echt geluk, maakten ze er nooit een probleem van. Mits het maar een beetje in verhouding bleef. Alleen maar goed werd er gezegd, want dan kan ze tenminste eens een verkoudheidje hebben ☺️
Als ik twijfelde belde ik ze even. En vaak was het antwoord: jullie zijn beide lang! En wacht maar tot ze fysiek actiever worden.. dan is het er zo weer af ☺️

Volg je hart! ♥️ En kijk goed naar je kindje... Vaak weet je het dan wel ?
 
Bij ons zei het CB dat je ten alle tijden de 1000 ml per dag niet mag overschrijden, omdat de nieren van die kleintjes dat nog helemaal niet aan kunnen.

Tegen de tijd dat ze daar zoveel ml gaan dat ze ook naar vast voedsel gaan.
Misschien krijgt hij teveel binnen?
 
Ik denk dat het belangrijk is om je kindje te volgen en niet te meten met andere baby's of gemiddelden. Zolang je kindje tevreden is, lijkt mij dat de beste maatstaaf. 
Een baby drinkt van nature kleine beetjes moedermelk. Misschien zou je wat vaker een klein flesje aan kunnen bieden. Dat zou je kunnen proberen. Verder volgt een baby ook niet strikt de hoeveelheden op. De ene dag zal er meer melk in gaan dan de andere dag. 
 
Bij ons zeiden ze met alle 3 de kindjes dat die lijn een richtlijn is. Ze moeten voornamelijk hun eigen lijntje volgen. Je hebt best kans dat zodra hij meer actief wordt dat ie dan tot stilstand komt of zelfs afvalt. Beetje reserve is niet erg. Als het tever gaat krijg je het vanzelf te horen
 
Zolang je kleine tevreden is hoef jeje geen zorgen te maken. Elke baby groeit en bloeit anders, de 1 meer of minder dan de ander en niets is fout.
Zoals eerder al gezegd; zodra je baby echt gaat bewegen, dan verliest hij z'n 'baby gewicht' wel. Voor nu heb je gewoon heerlijk Hollandse glorie in huis. Niets veranderen aan voeding en vetrouw op de vraag van je kindje en je eigen moeder gevoel. Dan zit je altijd goed.
En anders, het consultatiebureau heeft altijd een oor voor je. Maar onthou wel dat elk kind z'n eigen weg en groei volgt. De centrale en algemene cijfers zeggen niks over jouw unieke kindje. ❤️
 
Terug
Bovenaan