Zoon 8 maanden huilt en moppert veel

<p>Hallo, </p><p>Mijn zoontje van nu 7 maanden huilt/moppert /jengelt veel. De eerste 4 maanden heeft hij veel gehuild door buikkrampjes en heeft eigenlijk al sinds het begin last van obstipatie (krijgt daar forlax voor). Maar nu hij 7 maanden is lijkt hij eigenlijk bijna altijd ontevreden. Hij eet en drinkt super goed, laat eigenlijk nooit wat staan, enkel klein beetje als hij ziek is. Pas bij de huisarts geweest en die zegt dat het buikpijn is. Kan me niet voorstellen dat het altijd ze buikpijn is aangezien hij niet trappelt met beentjes etc. Zou het karakter kunnen zijn? Zijn er meer moeders met ervaring hiermee? Stopt het ontevredenheid ooit?? </p>

Baby's mopperen nou eenmaal veel.. helaas :(

Tenminste, ik heb 2 dochters en ook nooit hele tevreden baby's. Veel mopperen en jengelen. De periode van 8 tot 12 maanden vond ik het pittigst wat betreft mopperen en klagen. Het stopte maar niet. Op die leeftijd wilden ze zitten, kruipen, staan etc maar niks lukte nog echt goed. Met een maand of 10 konden ze wel een beetje tijgeren en gingen ze optrekken, maar toch bleef de ontevredenheid tot een maand of 12 op z'n heftigst.

Ook gingen ze met 8 maanden naar 2 dutjes, dus overdag meer wakker en waren de uren echt wel lang soms. Tussen alle slaapjes door ging ik op pad. Naar de winkel, rondje lopen of fietsen. Dan waren ze wel even tevreden.

Ik ben nu zwanger van de 3e en verwacht hetzelfde.. het eerste jaar is gewoon mega pittig, en blijkbaar heb ik gewoon geen kinderen die lieve tevreden baby'tjes zijn. Ik ga er maar weer vanuit dat de periode van 8-12 maanden me het zwaarst zal vallen.

Maar echt, op een dag wordt het beter en krijg je een mopperende dreumes of peuter haha, wat mij betreft alweer beter dan een mopperende baby ;) Succes ermee!!

Bedankt voor je reactie RomyVM. Dat stelt me iets gerust. Voor mij is het mijn eerste kindje en soms maakt het me toch bang dat er iets anders aan de hand is. Hoor van veel mensen om mijn heen dat de meeste baby's van 7 maanden vrolijk horen te zijn en niet zoveel horen te huilen. Hopelijk wordt het snel beter. 

Veel wandelen doe ik inderdaad met hem, daar wordt hij redelijk rustig van. Succes met je zwangerschap verder! 

Hier ook n mopperkont. Eigenlijk al sinds het begin. Nooit super tevreden en snel jengelen. Nu 15 maanden en het begint ietjes minder te worden. Ook omdat ie loopt. Maar hij wil graag veel aandacht en dat kan niet altijd dus dan is het alsnog mopperen! Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan