Zoon aan de antibiotica en wil nu geen melk en warm eten meer...

Hallo
Onze zoon (15mnd) heeft sinds vorige week donderdag antibiotica (oortjes waren vuurrrood) en daarnaast is hij erg vol (hoesten) en verkouden. SInds vorige week wil hij dus ook geen melk meer, geen yoghurt en geen warm eten. Geen idee of dit de leeftijd is en dat hij zelf dingen wil doen of dat melk en yoghurt meer slijm aanmaken en omdat hij toch al hoest vindt hij dat niet lekker.
Heeft iemand hier ervaring mee? Onze zoon was altijd een geweldig goede eter tot vorige week... erg lastig...
 
hoi Debby

Helaas heb ik met beide dochters al de nodige ervaringen met oorontstekingen en antibiotica. En allebei, maar vooral de oudste, zijn dan slechte eters. Zorg in iedergeval dat je zoontje vocht binnenkrijgt, (water, thee, diksap), desnoods elke half uur een beetje. Zolang de luiers maar vochtig blijven is er niets aan de hand, een tijdje zonder eten kan geen kwaad.
Om toch wat vast voedsel binnen te krijgen, "verwen" ik ze dan door bijv. biscuitjes, beschuitjes, soepstengels ofzo te geven. De oudste is ook gek op toetjes (danoontje, bob de bouwer etc), dus dat krijgt ze in zo'n geval dan wat vaker.
Oorontsteking is heel vervelend, en doet ook  veel pijn bij die kleintjes. een week tot 10 dagen zijn ze bij mij ook altijd wel echt ziek. Als er hoge koorts bij blijft, of bij wat voor twijfel dan ook , gewoon je huisarts bellen.

Sterkte ermee en beterschap

groetjes
Melanie
 
Hi,

Normaal hoor!! Door al het hoesten is de keel ook wat geïrriteerd en wordt warm eten wat lastiger.... Melkproducten doen inderdaad de slijmaanmaak bevorderen dus als mijn kinderen verkouden zijn en hoesten, is dat het eerste wat ik weglaat.

Zo te horen eet je kleintje overdag nog wel wat (ik zag bij hetgeen hij niet wil, geen brood staan....) dus krijgt hij in ieder geval nog wel wat binnen.... Ik zou hem gewoon wat vaker wat fruit geven of een stukje groente tussendoor. Zelfs al eet hij niets, is er nog geen reden tot paniek. Geen aandacht aan schenken en regelmatig wel eten voor zijn neus zetten, dan gaat hij vanzelf wel eten als hij zich weer wat beter voelt.
Het eerste wat mijn meiden weer wel gingen eten was macaroni en door de saus deed ik dan altijd extra groente om toch weer even wat gezonds naar binnen te krijgen...

Bij verkoudheid en hoesten gaf ik ook extra waterijsjes om de zwelling en de irritatie in de keel wat te verminderen.... kregen ze vocht binnen en deed het keeltje minder zeer....

Beterschap en groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan