Zoon krabt oortjes kapot

hoi collega-moeders,

Mijn zoon van ruim 13 maanden krabt zijn oortjes helemaal kapot, tot bloedens toe. Aan 1 oor trekt hij vooral aan zijn oorlel, waardoor er een 'scheurtje' ontstaat onder zijn oortje en het andere oor heeft hij vooral zijn oorschelp flink mishandeld...

Het is zo zielig om te zien... Hij doet het volgens mij vooral als hij slaapt, of gaat slapen en wij er dus niet bij zijn.

Herkennen jullie dit? en wat zou ik er aan kunnen doen?

Groet,
Simone

Hoi,

is dat sinds kort dat hij dat doet. Want dan zou het kunnen zijn dat hij oorontsteking heeft. Veel kinderen zitten dan aan hun oortjes. Of is hij misschien flink verkouden, waardoor zijn oren ook dicht zitten?

Stijn zit aan zijn oren als hij heel moe is. Dan weet ik dat ik hem op bed moet doen want anders is het overal om huilen en dat vind ik zo sneu en onnodig.

Ik zou in elk geval proberen zijn nageltjes goed kort te houden en als hij verkouden is zijn neusje sprayen met zoutoplossing.

Groetjes van Marloes

Hoi Simone,

Sven zit ook heel vaak aan zijn oortjes en hij krabt de binnenkant ook wel eens kapot.
Vooral als hij last heeft van zijn tandjes doet hij dat.
Als hij het echt heel erg doet, dan doen we hem 's nachts sokjes aan zijn handen. Enige nadeel daarvan is dat hij dan zijn speentje niet zelf kan terugstoppen dus we doen het echt alleen maar als het heel erg is.
Je zou zijn oortjes inderdaad na kunnen laten  kijken of dat hij geen ontsteking heeft.
Maar ook de pijn van tandjes kan uitstralen naar de oortjes dus dat zou ook nog de oorzaak kunnen zijn.

Succes ermee!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan