Zoon na voeding 23.00 uur ontroostbaar, wie heeft er een tip?

Hallo
Onze zoon is na zijn late avondvoeding (borst)  (23.00) ontroostbaar. Dit is nu al een paar avonden zo, daarvoor moest hij altijd wel een beetje huilen voordat hij in slaap viel maar nu blijft hij brullen en als je niets doet kan dit rustig een uur duren..
Volgens mij zijn het geen krampjes want zodra ik hem oppak dan is hij rustig en ook moe. De afgelopen 2 nachten heeft is hij dus 2 uur onrustig geweest, vervolgens geef ik hem weer te eten en dan gaat het wel en slaapt hij in. Kan het zijn dat mijn voeding van 2300 uur niet voldoende voor hem is en dat hij honger heeft? Graag tips want ik wordt redelijk vermoeid, zeker omdt hij rond 5 uur ook nog een keer komt om te eten. Veel uitslapen overdag is er ook niet bij want ik heb een peuter van 2.
Grt
Debby mama van Fedde 06/11/06

Hallo,

Ik weet niet precies hoe oud je kindje is?
Maar mijn zoon van 4,5 weken geven we om 22 uur zijn laatste fles en slaapt vervolgens door tot 6 uur.
Ik denk dat jullie de laatste fles niet om 23 uur moeten geven, maar om 22 uur.
Heb nl. gehoord dat je hem anders uit zijn diepe slaap haalt.
Ons schema ziet er als volgt uit:
06.00 120 cc
10.00 120 cc
14.00 120 cc
18.00 120 cc
22.00 120 cc
Er kan natuurlijk wel eens een half uurtje of uurtje verschil in zitten.
Wij voeden onze zoon als hij daarom vraagt.
Alleen voor de laatste fles maken we hem wakker, als hij niet uit zichzelf komt.

Groetjes de moeder van Bink

Hai Debby,

Vermoeiend he meis? En frustrerend als je niet weet waardoor het komt. Je voeding is echt nog wel voldoende, daar ligt het niet aan. Als het niet voldoende zou zijn (omdat hij groter wordt en meer voeding wil) gaat hij vanzelf regelen. Dat regelen herken je echt wel, dan wil hij iedere anderhalf uur aan de borst (als het niet nog vaker is).

Grote kans dat hij nu om 23 uur al te moe is of alle indrukken van overdag moet verwerken. Heel veel borstkinderen gaan na een paar weekjes 's avonds clusteren. Clusteren is dat hij constant aan de borst wil liggen, heel dicht tegen je aan.

Ik heb nu niet veel informatie om op af te gaan, maar omdat jij zo specifiek 23 uur zegt, vermoed ik dat je hem dan wakker maakt om te drinken? Als hij goed gegroeid is en hij goede plasluiers heeft, dan mag je hem ook gewoon laten slapen. Hij komt vanzelf wel voor een voeding.

Kan je me nog wat meer informatie geven? Hoevaak drinkt hij ongeveer op een dag? Voed je op verzoek of hou je een soort van schema aan? Hoe zijn zijn plas en poepluiers? Hoe is zijn groei? Is hij goed alert?

Voor dit soort vragen kan je vaak het beste naar het forum van de Samenwerkende BorstvoedingsOrganisaties: http://www.borstvoedingsforum.nl Daar antwoorden ook de vrijwilligers van VBN en LLL en kan je ook de telefoonnummers vinden van die vrijwilligers en van lactatiekundigen. Speciaal voor borstvoedingsvragen.

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik bij http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan