zoon van 1 jaar en scheiden

beste allemaal,



ik hoop dat iemand van jullie mij raad en advies kan geven.

Momenteel ben ik moeder van mijn zoon van 1 jaar en een maand. Het loopt sinds de geboorte van onze zoon al niet lekker tussen ons, we zijn allebei absoluut niet gelukkig.

Kort gezegt zijn we gewoon te snel begonnen aan kinderen.

Het onderwerp scheiden is nu al een behoorlijk wat keer aan bod gekomen, dus ik ben bang dat ik me nu toch echt moet gaan voorbereiden.

Ik heb geen idee hoe en waar ik info kan halen?

En daarnaast, denk ik niet dat ik het red om alleen mijn zoontje te verzorgen.

Zit erg met mezelf in de knoop, heb een depressie en een burn out en wat traumas erbij.

Ik heb geen idee waar ik moet wezen of waar ik terecht kan
 
Beste Andrea,

Goh wat heftig zeg! Heel naar dat het zo slecht gaat, zowel met jou als met jullie relatie. Ik denk dat het goed is om binnenkort eens bij je huisarts langs te gaan. Deze heeft als het goed is een goed beeld van de sociale kaart in je omgeving en kan je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen. Dit moet je niet alleen willen doen, ook in het belang van je kindje. Hulp vragen is niet zwak, maar een dappere keuze! Veel sterkte toegewenst.

 
Beste Andrea,

Wat naar allemaal! Een zwangerschap en geboorte doen heel veel met je,lichamelijk maar ook psychisch, en als je al instabiel bent dan kan het hard aankomen.. Dan heb je een man naast je nodig die je steunt. En een kindje verzorgen/opvoeden ìs gewoon zwaar! Dit kan veel spanningen met zich meebrengen die jullie kindje ook voelt. Hadden jij en jouw partner voor de zwangerschap wel een goede relatie? Zeker als je in een depressie zit is het heel verstandig om met iemand te praten, wat Lien zegt. Een psycholoog wellicht omdat je ook aangeeft trauma's te hebben?

Heb je verder een netwerk om je heen? Het is denk ik, ook heel belangrijk om tijd voor jezelf (zonder dreumes;-))  in te plannen en met vriendinnen af te spreken.

heel erg veel sterkte!

 
Wij hebben een soort gelijk verhaal, waarbij wij na de geoobrte van onze dochter het niet helemaal meer ging en hebben toen besloten om met mediatior rotterdam om de tafel te zitten om te kijken wat wij het beste konden doen in onze situatie. Wij hebben hier een zeer fijne ervaring aan over gehouden.
 
Bah wat vervelend!!
Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan ivm jouw klachten omtrent burn out en trauma’s. Die kan jouw helpen en ook doorverwijzen naar de juiste instanties. Voor jouzelf, maar ook voor jullie samen. 
Succes!
 
Terug
Bovenaan