Zoon van 15 mnd wil NIET slapen, wie heeft er tips?

Lieve mensen,



Misschien hebben jullie tips, elke moeder kent het moment wel.. je weet het even niet.



Wij hebben een fantastische zoon van 15 maanden. Geen slaper, nooit geweest. Overdag slaapt hij 30 tot 60 min. Er is geen ritme in te krijgen. Maar dit hebben we geaccepteerd en alles ging goed: als hij moe was en je hem op bed legde ging hij gewoon slapen. De hele nacht sliep hij netjes door.



Er is helaas wat veranderd. Ik moet er even bijzeggen dat het een echt extreem mamas kindje is, wil altijd bij me zijn.



Als we hem op bed leggen met ritueeltje ed. gaat hij huilen. Als we erbij blijven omdat hij huilt gaat hij harder huilen, want hij wil bij me zijn en uit bed.

Wat wel eens wil helpen is over zijn rug aaien tot hij in slaap valt (dit kan een uur duren omdat hij zichzelf actief wakker houdt) maar om dit elke avond te doen is niet handig, omdat we meer kinderen hebben.

Even laten huilen dan, 10 min max hoor je om je heen. Als ik onze dreumes laat huilen dan gaat hij al snel overstuur. Als je er na 10 min naartoe gaat wordt hij rustiger. Maar als je dan weer weg loopt dan gaat hij nog harder huilen dan eerst. Niet erg effectief. Daarbij is het een volhouder. Hij huilt door en door.

Eruit halen helpt, maar dat wil ik niet doen want dan stimuleer je het huilgedrag en krijgt hij zijn zin.

Als hij dan uiteindelijk slaapt begint hij tegenwoordig een aantal keer per nacht dit gedrag te herhalen. Hij wordt wakker begint te huilen en alles begint opnieuw.



Hij wil bij me zijn.



Als ik een strategie zou hebben dan kan ik er iets mee. Maar nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen. Ik wil hem niet in de steek laten als hij zo huilt en hem daarmee beschadigen. Ik wil ook geen slecht gedrag stimuleren.



Wie oh wie heeft wat tips voor mij? Heeel erg bedankt!



Groetjes van een slapeloze moeder.

 
Terug
Bovenaan