zoon van 3,5 blijft in broek poepen

mijn zoontje van 3,5 plast al een jaar op de wc maar vertikt het om op de wc te poepen, hij blijft het in zn broek doen, , en daar komt ook nog eens bij dat hij gemiddeld zonder te overdrijven 5 keer per dag poept. heb al van alles geprobeert: stickers plakken, beloven dat we iets leuks gaan doen als hij een aantal keer op de wc heeft gepoept, boos worden, niet boos worden, beetje straffen, zelf een leuk verhaaltje verteld over dat poepjes graag willen zwemmen en dat dat allen kan als je op de wc poept, de wc brengt het naar de zee en daar kan het poepje zwemmen, heb ook boekjes voorgelezen over de wc en het potje, maar niks helpt. alleen het verhaaltje van dat zwemmende poepje heeft 1 dag gewerkt, hij was heel enthousiast maar de volgende dag dacht hij: ik doe het weer lekker in mijn broek. hij vindt het ook totaal niet vies, als ik er niks van merk blijft hij gerust de hele dag met een broek vol poep rondlopen. heb het met en zonder luier geprobeerd, heb elke dag een hele lading was vol met poep, alles stinkt! ben het zo zat, wie kan mij an de gouwen tip helpen??

groetjes Jolanda
 
Hallo..
Ja dat probleem ken ik. Ik heb dat ook gehad. Ik heb mijn zoontje toch een soort gedwongen op het potje. Hem ook steeds zijn poepluier in zijn gezicht geduwd. (niet echt natuurlijk maar in de buurt) Dit vond mijn zoontje dus wel vies. En zo is hij toch beetje voor beetje op de pot gaan poepen. Eerst wel 10 keer kleine beetjes, maar na veel stickers plakken en af en toe een kadootje geven gaat het nu eigenlijk wel goed. Poept nu zelfs af en toe op de wc. O ja ook heel neutraal blijven als hij in de luier heeft gepoept alleen in het gezicht laten zien en zeggen dat dit bah is en op het potje erg fijn.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gr Esther
 
Terug
Bovenaan