Zoon van 4,5 maand komt steeds verschillende tijden nachtfles

<p>Dag allen,</p><p>Graag jullie hulp/advies met voeding en slaapschema's!</p><p>Ons vrolijke kereltje van 4,5 maand van ongeveer 8 kg drinkt nu als volgt:</p><p>- 7:00 180ml + 6 schepjes<br />- 11:00 180ml + 6 schepjes<br />- 15:00 180ml + 6 schepjes<br />- 18:00 oefenhapje groente<br />- 19:00 210 ml + 7 schepjes en naar bed. (soms met rijstenbloem) </p><p>Hij krijgt al een paar weken de 23:00 fles niet meer maar laten hem in de nacht komen. Waarom? We zijn een aantal keer door de wekker heen geslapen. (oeps)<br />Die nachten heeft hij doorgeslapen tot de volgende ochtend (hiephoi!), en toen kwam de wintertijd...</p><p>Hij kwam een paar keer rond 3 uur 's nachts en geven hem dan 120ml+4 schepjes. maar we merken dat hij steeds vroeger komt. Vanacht al om 12 uur! </p><p>Met als resultaat dat hij vanaf half 6 klaar wakker is en niet meer verder wil slapen in bed, maar in de armen van papa of mama slaapt hij met gemak door tot half 8.</p><p>Hebben jullie hier ook ervaring mee? Hoe ziet/zag jullie voedingsschema eruit met jullie kindje van 4,5 maand?<br />Graag hoor ik jullie tips/advies over hoe we het avond schema kunnen indelen en hopelijk ook hoe we hem langer kunnen laten slapen in zijn bedje. </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Hij is nog zo klein, ritme is echt nog te vroeg om te verwachten. En dat verandert op deze leeftijd nog zo vaak dat het zomaar kan zijn dat het volgende week weer anders is, en over 3 weken weer anders. 
Je kindje kan geen klok kijken, maar wordt wakker als hij honger heeft of jullie nodig heeft. In mijn ervaring kost het het minste moeite om daar in mee te veren en wordt het uiteindelijk makkelijker. 
Verdeel samen het vroege opstaan, de nachtvoedingen, het huishouden zodat je allebei ook af en toe je rust kan pakken. 
 
Eens met DPL.
Mijn dochter is 15 maanden en komt soms ook nog wel eens voor een kleine voeding in de nacht. Soms om 1.00, soms om 5.00. Soms slaapt ze door. Geen peil op te trekken.
Waarom geef je om 5.30 geen fles? En dan terug naar bed. Of de fles gewoon in bed geven en daarna snel weg sluipen, werkte hier altijd het beste. Met een volle buik sliepen ze weer even. Ik voedde eerlijk gezegd ook nooit op zulke vaste tijden. Ik keek gewoon hoe laat de eerste voeding op een dag was, en daar paste ik mn tijden de rest van de dag op aan (de eerste 6 maanden, daarna kwam er wel meer ritme) Gek genoeg kwamen we s avonds altijd wel op een goede tijd uit. Het regelt zichzelf wel.
Ik rekte dus nooit een voeding tot het 7.00 was. Om 5.00 wakker? Dan een fles om 5.00. Waarom 2 uur lang met een hongerig en wakker kind zitten, terwijl het zo op te lossen is met een flesje?
En ja, sommige dagen zijn ze wel gewoon om 5.30 uitgeslapen, ook dat hoort erbij. Eén van de twee gaat dan naar beneden als ze écht niet meer willen slapen (ik probeer ze wel echt tot 6.15 in hun bed te laten) en de ander slaapt dan nog even verder. Zo gaat het gewoon met kinderen ;) 
 
Terug
Bovenaan