zoon van 5 maanden

mijn zoontje is nu 5 maanden. hij krijgt nu 4 flessen van 210cc waarvan er twee('s ochtends en 's avonds) een pap fles zijn. nu laat hij telkens beetjes staan van zeker twee a drie flessen. alles bij elkaar laat hij ongeveer 150 a 180 cc staan. dat is dus bijna een hele fles. is het dan nu tijd om een fles weg te laten??? hij krijgt nu 's ochtends ook nog een fruithapje d.i.v.m. zijn darmpjes en slechte ontlasting.

zijn schema is nu
07:00 fles
11:00 fruithap
13:00 fles        
18:00 fles
23:00 fles

die laatste fles is zo laat omdat hij anders de hele nacht wakker is. hij slaapt nog niet zolang achter elkaar door.
wie heeft advies
 
Hallo,
Ik heb een dochter van 5 maanden en had hetzelfde probleem.
Ook ik dacht dat het dan geen probleem was om er een fles vanaf te halen. Heb dat dus ook gedaan, het ging prima, mijn dochter was tevreden, dronk haar flessen nu wel leeg en leek verzadigd. Afgelopen weekend was ze een dagje bij mijn schoonzus en daar werd ik op het matje geroepen ( nou dat is een groot woord oke!!) Maar zij vertelde me dat het niet goed is om er nu al een fles vanaf te halen. Ze zijn nog te klein, en kunnen dan problemen met de niertjes krijgen. De meeste kinderen gaan een periode wat slechter drinken, maar dat komt wel weer goed. Bij mij kwam er ook bij dat ik om 12.00 uur een fles gaf en dan pas weer om 20.30 uur. Tussendoor kreeg ze wel groente en fruit,maar ze moet dan te lang zonder drinken doen en dat is niet goed voor ze.
Ik ben dus vanaf afgelopen zondag weer gestart met 4 flessen, en heb gewoon wat minder voeding gemaakt en dit gaat harstikke goed. Ze krijgt nu ff geen bijvoeding omdat ze al vanaf zondag ziek is en koorts heeft.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik hoorde dat er sommige baby`s van 9 maanden nog  4 flessen hebben.
Succes
 
hoi,

mijn dochter is vier maanden dus heb zelf geen ervaring, maar sprak hier gister toevallig over met mijn vriendin. Zij heeft een kindje van dezelfde leeftijd als jouw kindje en zij heeft hetzelfde voedingsschema. Zij geeft alleen dan wel een groentehapje 's avonds. Is dat misschien een idee? Dan vanmgt dat de vitamines van die fles toch wel weer af? En qua vocht, dat geloof ik niet zo, want je kan ook prima water geven oid.
Succes ermee, hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes petra
 
dank jullie wel voor jullie reacties .

binnenkort moet ik toch naar het cb toe en dan vraag ik het gewwon wat ik moet doen. ik blijf die 4 flessen wel gewoon aanbieden en dan pakt hij maar wat hij wil

groetjes
 
Hoi,



Tot 6 maanden is fruit en groente bijvoeding. De melkvoeding is het
enig wat ze nodig hebben om te groeien. Fruit en groente is om te
wennen en in jouw geval goed voor zijn darmpjes dus gewoon doen. Op
advies van het CB gaf ik iedere 4 uur een fles. Ik gaf 10 ml extra
water voor z'n darmpjes. Dat zou je ook nog kunnen proberen. In de
laatste fles deed ik een beetje rijstebloem voor het doorslapen.
Daarnaast experimenteerde ik wat tussendoor met fruit en groente.

Mijn schema was als volgt

7.00 190 ml water 6 scheppen Nutrilon

11.00 190 ml water 6 scheppen Nutrilon

15.00 190 ml water 6 scheppen Nutrilon

19.00 190 ml water 6 scheppen Nutrilon + 3 scheppen Nutrix



Fruit gaf ik af en toe rond 14.00 uur en groente rond 18.00 uur maar dat waren maar enkele hapjes.



Misschien moet je proberen wat minder melk per fles te geven en wat
meer water. Of het nog even aankijken. Zeker als kinderen niet lekker
zijn willen ze nogal eens slecht drinken. Ik zou wel proberen iedere 4
uur een fles te geven.



Succes

Gr.Lies

 
Terug
Bovenaan