Zoon van 7 ineens niet meer naar school of vriendjes willen

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>De laatste periode zien wij een hele heftige verandering in onze zoon van 7. Vroeger was het echt een waaghals. Hij durfde alles, ging bij iedereen spelen en niets was te gek.</p><p> </p><p>Nu sinds de laatste weken veranderd hij enorm. Het begon met logeren bij een vriendje uit de straat. Daar heeft hij al vaker gelogeerd, maar de laatste keer stonden ze om 9 uur voor de deur. Helemaal overstuur, hij wilde naar huis. Er was niets gebeurd (na meerdere keren vragen en gesprek met de buren) geen directe aanleiding.. Hij wilde naar huis. Hij miste mama en papa.</p><p> </p><p>Een week later was hij met zijn oma weg en mocht hij daar logeren.. Ook daar stond hij midden in de nacht naast het bed omdat hij mij miste..</p><p> </p><p>Ondertussen wordt het steeds erger. Niet met een vriendje naar de bioscoop durfen (moeder was gewoon mee en met dat vriendje is hij al zo vaak ergens naar toe geweest) laatst ging hij bij een vriendinnetje spelen waarna ik hem na een half uur al moest ophalen omdat hij naar huis wilde.. </p><p> </p><p>En nu de laatste week, huilt hij steeds voordat ik hem de klas in moet brengen. De juffen pakken het goed op en helpen hem erbij. Masr hij wil met mij mee terug naar huis of mee naar mijn werk..</p><p>Vandaag had hij een partijtje bij een vriendje maar hij klaagde vanochtend al dat hij ziek was en buikpijn had.. Uiteindelijk na veel praten en oplossingen bedenken, ben ik met hem mee geweest naar het partijtje, maar toen ze gingen vertrekken naar een lokatie met tramolines wilde hij niet mee. 'Mam als jij niet mee gaat, dan ga ik ook niet..'</p><p> </p><p>De lastste tijd probeer ik veel te praten met hem.. Wordt je gepest, is er wat gebeurd, wat voel je dan als ik weg ga.. Maar hij zegt steeds ik weet het niet. In mijn hart voel ik dat ik niet durf. </p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is van een extrovert jongetje naar een introvert jongetje aan het gaan.. Ik zie dat er wat is maar wij komen er maar niet achter wat er nu precies aan de hand is. Zodra 1 van ons, papa mama of grote zus, erbij is is het goed. Anders wordt hij in en in verdrietig..</p><p> </p><p style="text-align: center;">Groetjes</p><p> </p><p> </p>
 
oh jeetje, wat naar voor hem. Het is erg lastig wanneer je kind niet lekker in zijn vel zit. 
Een kindercoach kan helpen om meer inzicht te krijgen over wat is precies aan de hand met jouw zoontje zodat hij kan snel weer met plezier naar school kan gaan. 
Ik werk als een kindercoach, stuur mij een mailjte op info@awacoaching.nl als jullie fijn vinden om met iemand over jouw zoontje te praten. 
https://www.awacoaching.nl/
 
Terug
Bovenaan