Zoon van 9 maanden altijd vroeg wakker

<p>Hoi allen,</p><p>Mijn zoon is nu 9 maanden, en ondanks hij goed te eten krijgt overdag en erg actief altijd is wordt hij altijd tussen5 en half zes wakker.</p><p>Ik heb geprobeerd hem wat later naar bed te brengen (19.30) maar dan alsnog wordt hij rond dat tijdstip smorgens wakker. Meestal slaapt hij door maar de laatste nachten wordt hij rond 4 uur wakker en dan geef ik hem een beetje voeding, slaapt ie verder om vervolgens weer wakker te worden. Zojuist net weer in bed gedaan want ja, hij is weer moe.</p><p> </p><p>heeft iemand misschien tips? Ik snap natuurlijk dat elk kind anders is, alleen als er een kleine kans bestaat dat hij voortaan langer doorslaapt dan ben ik echt zò blij! Als alleenstaande moeder en ook werken erbij ( mijn werkdagen beginnen om 08.00 uur al dus je kunt je voorstellen dat ik gewoon kapot ben) is het gewoon intens intens zwaar met zulje vroege ochtenden.</p><p> Bedankt alvast!</p><p> </p><p> </p>

Oef, dat lijkt me inderdaad pittig voor je!

Kijk is op de instagram en website van Snuggles and Dreams. Daar staan veel gratis tips op over ‘vroege vogels’. Ook heeft ze daar een slaapgids over die je kunt kopen mochten de tips nog onvoldoende zijn. 

Succes mama!

Het zou ook juist kunnen helpen om hem eerder in bed te leggen in de avond! Soms slapem kinderen slechter juist omdat ze moe zijn (I know, klinkt mega onlogisch). Door eerder in bed te leggen, slapen ze dan juist langer door! Je voorkomt daarmee dat ze oververmoeid de nacht in gaan.

Hier hetzelfde! Dochter van bijna 8 maanden.. dit gaat altijd al zo.... Van alles al geprobeerd.. idd later naar bed werkt averechts. Haar biologische klok is denk k tussen 5 en 6.. soms (heeeel soms) kan ik speentje in doen en slaapt ze tot 7u. En dit was toen ze idd eerder naar bed ging, maar dit laat ze niet altijd toe.. vanochtend ook vanaf 5u wakker...
Die tips helpen hier niet.. meer in de fles ook niet, papfles ook niet

Hier 2 kinderen van 3 en 11 maanden, allebei altijd rond half 6 wakker. Paar maanden geleden sliepen ze nog tot half 7. Ik denk dat de zomerperiode met hoge temperaturen en veel zonneschijn en fluitende vogels ervoor zorgt dat kinderen vroeg wakker worden. De dagen worden straks weer korter en verwacht dan ook dat ze weer langer doorslapen sochtends. 

Hier ook een vroege vogel. Twee gidsen én een mailconsult met Snuggles and Dreams gekocht maar helaas. Het is een vroege vogel. Hij is nu 9,5 maand en elke dag tussen 05.15 en 05.30 wakker. Als we hem lieten liggen (en dus lieten huilen) dutte hij soms weer in. Maar sinds hij kan staan lukt dat niet meer en staat hij om 05.15 tegen de spijlen van zn bedje te bouncen.
Toevallig was het vanmorgen 06.30. Ik denk de 5e keer in zn leven dat hij na 06.00 u wakker werd. 
Maar goed. Je bent een alleenstaande moeder dus voor jou zal het nóg pittiger zijn aangezien je niet kunt afwisselen. Veel respect voor jou! Ik heb me door vriendinnen met vroege vogels laten vertellen dat het echt voorbij gaat. Al heb ik er ook het geduld niet voor, we moeten het vertrouwen maar hebben dat het ooit beter wordt.

Terug
Bovenaan