Zoon van mijn vriend bij

<p>Hallo dames, ik heb een vraagje. Ik ben rond 19 juli uitrekende en mijn vriend heeft een zoon.</p><p>Zijn zoon komt die week naar ons toe, het is mijn eerst kind en ik wil niet mij druk maken over andere dingen. Ik hou van zijn zoon dat is de probleem niet maar hij vroeg aan mij als zijn zoon komt bij ons of niet. Hij is 8 jaar oud en toch best druk kind. Wat moet ik doen ? </p>
 
Ik denk dat je in die week zelf druk genoeg bent met jezelf en jullie baby, misschien ben je dan niet eens thuis want je weet nooit hoe je bevalling kan verlopen.. Als je een keizersnee krijgt dan moet je 4 dagen in het zkh blijven.Stel dat je een natuurlijke bevalling krijgt, en alles is goed verder dan krijg je thuis een kraamverzorgende die ook op een leuke manier met de andere kinderen in huis rekening houdt, je kunt dit ook vooraf aangeven. Ik vind dat je stiefzoon ook vanaf het begin betrokken moet zijn zodat ze een goede band kunnen krijgen samen. Ik zou het wel erg raar vinden als hij werd buitengesloten, hij is ook een onderdeel van jullie gezin. Nu heb ik zelf ook een zoon rond die leeftijd en vorig jaar ben ik bevallen van onze 2e, wij hebben hem toen steeds de keuze gegeven of hij mee wilde naar het zkh en het is ook erg zoeken in hoeverre je hem laat participeren in de verzorging; wanneer mag hij meehelpen met in badje doen, even vasthouden, kleertjes aandoen. Jullie kunnen ook aan hem zelf vragen wat hij zou willen doen in het meehelpen zodat je grenzen kunt stellen, kinderen hebben die begrenzing nodig. Voor ons was het ook wel eens lastig maar wij moesten ook wel eens nee zeggen en dat komt best wel hard aan bij zo’n kind die ook graag iets wil doen.. Ik zou met je vriend bespreken hoe hij dit ziet en duidelinke afspraken maken over hoe jullie dit willen aanpakken. Ik vind om je een voirbeeld te geven hoe Yolanthe en Wesley het doen echt geweldig, haar stiefzoon is echt een onderdeel van het gezin en ze gaan heel liefdevol met elkaar om en zo hoort het ook. 
 
Ik kan me voorstellen dat je hem niet bij de bevalling wilt hebben. Pf dat je je daar druk om moet maken. Misschien dat je met zijn moeder of opa en oma kan afspreken dat wanneer het begint hij naar een van hun gaat. Maar zodra de baby er is hij wel op visite mag komen. Hem erbij betrekken is sowieso slim maar dat kan op verschillende manieren. Kan me voorstellen dat je op dat moment alleen even je baby en je partner bij je wilt hebben (is voor jou misschien sowieso anders dan voor je partner) Hoe denkt hij hierover? Misschien slim om vast iets te bespreken.Maar vooral je er niet druk om maken.Geniet nog van je zwangerschap en het komt vast allemaal goed ?
 
Wie weet ben je dan al bevallen..  of loop je 2 weken over.November ben ik zelf bevallen van nr. 4. Zelf zorgde ik er altijd voor dat er voor tijdends de bevalling iemand was die de overige kinderen kon opvangen. Na de bevalling er weer bij, ze horen er ook bij. En moeten ook kunnen wennen aan de nieuwe baby. De kraamhulp deed hier ook wel spelletjes met de kinderen en betrok ze ook altijd bij de dingen die rondom de baby gedaan moesten worden. Niet te druk om maken. Het loopt vast allemaal los?
 
Je baby kan zo een week eerder of later geboren worden. Tijdens de bevalling zou ik er sowieso geen kinderen bij willen, maar ongeacht of hij op de dag van bevallen bij jullie zou zijn, wil hij vast wel als één van de eerste op kraamvisite. Zorg dat je rond die tijd onverwachtse oppas mogelijkheden hebt, liefst iemand die sowieso ook snel op kraamvisite zou komen, die kunnen dan langs komen als jij er aan toe bent.
 
Ik heb ook 2 stiefkinderen. Wij hebben unaniem besloten dat we ze er allebei vanaf het begin bij zouden betrekken.Ik heb een keizersnede gehad en moest 2 nachten in het ziekenhuis blijven. Mijn 2 stiefkinderen zijn alle dagen gewoon in het ziekenhuis op bezoek gekomen. Zilang als ze het zelf uithielden. Opa en oma zijn met ze op en neer gereden. Ook bij thuiskomst ( ze waren precies die 3 weken vd zomervakantie bij ons), ze er vanaf begin af aan bij betrokken. Je hebt er denk ik later alleen maar profijt van. Ook hij heeft nl recht op een band met zijn broertje. Ik zou je er niet druk om maken, al helemaal niet nu al. Geniet lekker van je zwangerschap. Je zult merken dat het straks allemaal vanzelf gaat. En tegen die tijd dat je bevallen bent, is een druk stoefzoontje het laatste waar jij je druk om maakt! Dan heb je een prachtig wondertje in je armen en zijn er anderen die zich wel om hem bekommeren. Geloof me, het komt echt goed!
 
Ik heb met hem besproken, hij vind vreselijk. Maar het is niet dat ik mijn stiefzoon niet wil bij betrekken, ik wil alleen paar dagen voor ons zelf. Want dan krijgen wij een nieuw routine helemaal anders dan zijn gewend zijn. Dan kan zijn zoon bij ons blijven, maar ik mag toch wel een beetje egoïstisch zijn ? Bij de bevalling wilt mijn vriend niemand bij hebben niet eens mijn moeder. Dus daar voor heb ik respect voor. Dus nu wil ik aan ons 3 denken. Zijn zoon kan prima na 4 of 5 dagen later komen dan zijn wij meer aangewend. Dan weten wij ook wat kan voor komen en aan de klein vertellen. Toch heel erg bedankt voor jullie reactie meiden xx
 
Terug
Bovenaan