Ik denk dat je in die week zelf druk genoeg bent met jezelf en jullie baby, misschien ben je dan niet eens thuis want je weet nooit hoe je bevalling kan verlopen.. Als je een keizersnee krijgt dan moet je 4 dagen in het zkh blijven.Stel dat je een natuurlijke bevalling krijgt, en alles is goed verder dan krijg je thuis een kraamverzorgende die ook op een leuke manier met de andere kinderen in huis rekening houdt, je kunt dit ook vooraf aangeven. Ik vind dat je stiefzoon ook vanaf het begin betrokken moet zijn zodat ze een goede band kunnen krijgen samen. Ik zou het wel erg raar vinden als hij werd buitengesloten, hij is ook een onderdeel van jullie gezin. Nu heb ik zelf ook een zoon rond die leeftijd en vorig jaar ben ik bevallen van onze 2e, wij hebben hem toen steeds de keuze gegeven of hij mee wilde naar het zkh en het is ook erg zoeken in hoeverre je hem laat participeren in de verzorging; wanneer mag hij meehelpen met in badje doen, even vasthouden, kleertjes aandoen. Jullie kunnen ook aan hem zelf vragen wat hij zou willen doen in het meehelpen zodat je grenzen kunt stellen, kinderen hebben die begrenzing nodig. Voor ons was het ook wel eens lastig maar wij moesten ook wel eens nee zeggen en dat komt best wel hard aan bij zo’n kind die ook graag iets wil doen.. Ik zou met je vriend bespreken hoe hij dit ziet en duidelinke afspraken maken over hoe jullie dit willen aanpakken. Ik vind om je een voirbeeld te geven hoe Yolanthe en Wesley het doen echt geweldig, haar stiefzoon is echt een onderdeel van het gezin en ze gaan heel liefdevol met elkaar om en zo hoort het ook.