Zoon weigert nieuwe speen

<p>Onze zoon heeft een nieuwe speen nodig want zijn huidige is zo goed als op, maar hij weigert de nieuwe ook maar te erkennen/tuft het meteen uit.</p><p>De maat, kleur en het merk zijn hetzelfde. <br />Hij is nog niet klaar om snachts en tijdens zijn dutjes zonder speen te slapen en dat maakt dit alles extra lastig.</p><p>Heeft iemand dit ook meegemaakt? En heeft iemand tips hoe we hiermee om kunnen gaan? </p>
 
Ik weet niet hoe oud je zoon is. Maar onze zoon bijt hem regelmatig kapot. Dan laat ik zien dat hij echt kapot is, gooien we hem samen weg, doen we het koordje aan de nieuwe en leggen we die in bed. Als hij erom huilt of vraagt dan herhaal ik het maar dat we hem weggegooid hebben.
 
Hadden wij ook. Meermaals uitgelegd en ook laten zien dat de speen in de prullenbak gegooid werd. Nieuwe tut gewoon in zijn bedje bij hem gelegd toen hij ging slapen. Snachts pakte hij de nieuwe alsnog.
 
Heb je een bibs speen? Dan is de nieuwe waarschijnlijk anders van vorm omdat ze vervormen. Tip is sowieso meerder speentjes in de omloop te hebben die je afwisselt maar daar heb je nu niet zoveel aan. Denk toch deze blijven aanbieden en eventueel laten zien dat de andere weg is maar weet niet hoe oud je zoontje is. 
 
Die van BIBS veranderen van vorm door t zuigen. Mogelijk ligt t daar aan? 
Hier wilde dat ook wel eens problemen geven maar hij kreeg gewoon alleen die wat ik hem op dat moment aanbood en deed de andere weg. Duurde vaak even maar uiteindelijk pakte hij hem wel. Weet niet hoe oud je kleine is?
 
Klinkt erg lastig. Denk dat je nu vooral de speen als enige optie moet aanbieden. En dat is even klagen en huilen maar uiteindelijk zal het geaccepteerd worden indat er niks anders is. 
 
Wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Ik had een speentje van de etos voor mijn zoontje van 8 maanden, maar die werd constant uitgespuugd. Wij kregen de tip om de speentjes van Bibs eens te gebruiken, en wonder boven wonder pakte ons kindje dit wel. Ik raad wel aan om 1x in de maand te wisselen van speen.
Ik koop zelf tegenwoordig heel makkelijk bij www.lolbroekjes.nl
 
Terug
Bovenaan