Zoon wil niet poepen op de wc.

<p>Hallo, </p><p>Wij hebben een probleem. Onze zoon van net 3 jaar is met plassen zindelijk. Dit gaat nu al een maand of 2 zonder ongelukjes heel goed. </p><p>Alleen poepen wil hij niet op de wc. Helaas geeft hij ook helemaal niet aan waneer hij moet poepen of dat hij een luier om wil. </p><p>Dit heb ik wel geprobeerd, geef maar aan als je moet dan kun je in je luier poepen. Ook al geprobeerd standaard weer een luier om te doen, maar dit wil hij absoluut niet.</p><p>Nu ben ik soms 3x per dag zijn onderbroeken aan het wassen want hij houd het ook niet op (wat alleen maar goed is natuurlijk)</p><p>Ik heb al een stickersysteem in het leven geroepen, wat nu 2x goed is gegaan(in 4 weken) maar alleen omdat ik zag dat hij moest poepen...</p><p>Help! Wie weet hoe ik dit moet aanpakken? De onderbroeken schoonmaken gaat mij steeds meer tegenstaan en ik wil niet dat hij dit gaat aanvoelen en het poepen helemaal gaat ophouden.</p><p>Alvast bedankt voor het meedenken!</p><p> </p>
 
Vrienden van ons hadden dit ook. Hun zoon bleef maar in zijn broek poepen en was al bijna 4. 
Zij hebben een weekend hem elke 10 min of 15 min op de wc gezet. Het was even doorbijten, maar bij hun had het wel effect. Na dat weekend was hij ook met poepen zindelijk.
Succes!
 
Poepen duurt altijd veel langer dan het plassen. Ik weet niet of je ook een potje hebt? Onze dochter deed eerst poepen op het potje. Ik vertelde dan dat poepen op de wc veel leuker was, want dan maakt het een leuk plons geluid. Toen ze op de wc per ongeluk poepte begon ik weer over het geluid en toen moest ze lachen. Sindsdien poept ze op de wc. Misschien kun je ook zoiets doen?
 
onze dochter met plassen zindelijk maar idd poepen wil ze beslist niet op de wc. Ze poept als ze slaapt daarom ook dan maar weer luier om gedaan. Vanalles geprobeerd. Gouden tips?
 
Misschien dat een potje beter werkt dan een wc? Mijn dochter heeft eerst een tijd op een potje haar behoefte gedaan, de wc vond ze in het begin nog iets te spannend. Er zijn ook potjes met geluidjes of plaatjes ed. te koop, is misschien weer wat interessanter.
Vervelend om al die poepbroeken te moeten wassen. Maar idd ophouden wil je ook niet! Er zijn zindelijkheid trainingsbroekjes te koop, misschien is dat een handige tussen oplossing? 
Succes ?
 
Hoooiii
Mijn oudste  dochter had dit ook rond die leefdtijd. Tot wij op vakantie gingen kreeg ze dus last kreeg van diarree..Ze had het in haar broek gedaan want, ze kon het niet meer ophouden. Dit vond ze zo niet leuk dat ze dus vanaf dat moment op de wc ging poepen. Ik zou indd zoals hierboven al gezegd werd erop zetten om de zoveel tijd en blijven proberen. 
 
Succes  ! 
 
Je geeft aan dat hij geen pamper aan wil. En als je hem eens uitlegt dat als hij op de wc of potje poept hij de luier niet aan hoeft maar waneer hij in zijn broekje poept hij deze wel aanmoet, of misschien zelf keer zijn broekje mee laten uitwassen misschien dat hij dat zo vies vind dat hij ook wel naar de wc gaat als je zegt van elke keer moet je dit zelf mee doen
 
Dl is wordt in augustus 3 jaar.
Ze plast mooi op de wc en op het potje,  als ik het vraag of bij de momenten dat ze geen luier (of broekje) aanheeft en dus met blote poep rondloopt thuis.
Eenmaal ze een broekje aanheeft, plast ze vaak gewoon hierin, net als in haar pamper. Als ze kaka moet doen en ze heeft geen luier aan, vraagt ze er wel vaak om en dan poept ze wel binnen de 10 minuten, maar op toilet of het potje, ho maar! Ze geeft aan dat ze niet durft. En soms, heel soms, wilt ze dan ook tijdelijk geen luier om.
Ze voelt het dus wel, want soms zien we haar echt wel duwen als ze de luier gewoon aanheeft of we doen niet aan ‘training’. En natuurlijk ruiken ;-)
Belonen werkt enkel bij pipi doen. Sticker plakken, ‘dikke snoep’ (stukje chocolade), dansje en prijzen... we kunnen dit niet gebruiken voor haar kaka te laten doen. Zelfs al zeggen we herhaaldelijk hoe flink, grote meid... ze wel is.
En wat dus al zéker niet werkt, hoewel goedbedoeld: bljven aandringen bij de minste vorm van weigering als ze kaka moet proberen doen op het potje. Hoe vaker je dan vraagt of stimuleert, des te hardnekkiger weigert ze, en volgens mij ook niet enkel omdat ze in de nee-fase zit...
Helpen kan ik je dus niet echt, ooit zal dl, net zoals jouw zoontje er wel klaar voor zijn! Succes!
 
Terug
Bovenaan