Zoon wil overdag niet slapen

<p>Hallo,</p><p>Ons zoontje van 6,5 week wil met geen mogelijkheid overdag slapen.</p><p>we hebben hetzelfde ritueel als savonds geprobeerd maar dit werkt helaas niet.</p><p>hij blijft huilen. We weten niet waar we goed aan doen. Wel of niet laten huilen? We snappen dat hij nog erg jong is en willen hem daarom niet te lang laten huilen maar willen hem ook niet aanwennen dat als hij huilt we hem uit bed halen.</p><p>we denken dat hij oververmoeid is omdat hij overdag zoveel huilt. Hebben geen duidelijke aanwijzingen dat hij reflux darmkrampjes ofzo heeft </p><p>iemand tips om een goed ritme te krijgen? Snachts slaapt hij vaak wel goed. </p>

Toen mijn zoontje zo klein was sliep hij alleen in bed als ik zelf ook in bed lag. De rest van de dag in mijn armen, in de box, in de wandelwagen, op het speelkleed etc. Lekker bij je houden, hij is nog zo mini!

Aanwennen dat je hem uit bed haalt kan op deze leeftijd trouwens niet. Hij heeft nabijheid nodig. Waarschijnlijk huilt hij veel minder als hij lekker bij jullie mag. Probeer maar eens uit!

Ik denk ook dat aanwennen op deze leeftijd nog niet aan de orde is. Slaap is belangrijker dan waar hij slaapt. Het enige wat ik verder kan bedenken is te kijken naar de wakkertijd voor z’n leeftijd, kortom: leg je hem niet (net) te laat weg? Dat had ik in het begin, waardoor in ons geval mijn dochter vooral veel te kort sliep. Succes! Alles is een fase, het komt goed ?

Lekker in de wagen laten slapen of op schoot of in de box of tijdens het wandelen.

In bed slapen deden mijn beide dochters (ondertussen 3 jaar en 18 maanden) pas rond de 4 maanden. In de nacht ging het bedje wel goed, overdag lukte het bijna nooit. Ze sliepen bijna altijd beneden op de bank/box, in de wagen of op schoot.

En dat gaat ECHT vanzelf over!!! Rond de 3 a 4 maanden wilden ze ineens niet meer beneden slapen, werden ze snel wakker van geluid en licht etc.. dat was een teken dat ze in hun bedje wilden slapen.

Geloof me, ze blijven echt niet op schoot slapen als ze 6 maanden oud zijn. Ze gaan echt zelf aangeven wanneer ze in hun bedje willen slapen!

Verwennen kun je echt nog niet als je ze kindje zo klein is. Echt niet... ritmes veranderen nog zo vaak het eerste jaar! Laat je kindje gewoon bij jou slapen als hij dat nu nodig heeft of ga ernaast liggen in het grote bed!

Hoi! Onze dochter sliep met 6 weken ook echt niet alleen in haar bedje! Ze sliep bij mij, of in de draagzak, of tijdens het wandelen in de wandelwagen en als ik geluk had bleef ze dan daar in slapen als ik thuis kwam.. ze zijn dan nog zo klein ze hebben echt jullie nabijheid nodig! Succes ?

Zeeuwsmeisje ons eerste zoontje ging pas bij 11 maand overdag in eigen bed slapen daarvoor alleen op schoot ook niet in box kinderwagem noem maar op. Gelukkig ging snachts wel goed. Nu ons dochtertje 7 weken slaapt ook veel op arm. We leggem haar na fles in bed is ze vaak ong 1 uur rustig/slapen en dan wil ze weer bij ons liggen. Heb me eraan overgegeven. Als im haar in bed laat en wil dat ze daar slaapt is het allen maar huilen krijsen nou dan maar bij ons. Ik doe niet veel meer in huis maar dat doe ik dan weer in het weekend als me man thuis is. We hebben nu zo blij meisje

Terug
Bovenaan