Zoontje 1 jaar krijgt nog 3 flessen melk, papfles 's morgens, 's middags gewone fles, 's avonds papf

Julian is net 1 jaar (30 januari) en krijgt nog 3 flessen per dag. 's Morgens papfles 150cc met brinta, 09.30uur fruit, 12.30uur 2 boterhammen + thee, 15.30 melk 150cc, 18.00uur warme maaltijd, 19.30uur melk 150cc met rijstebloem. Ik wil graag sowieso de middagfles stoppen en de avondfles overgaan op gewone warme koemelk. Hoe kan ik dit het beste doen? En wat kan ik in plaats daarvan geven?
 
Even een vraagje: waarom wil je overgaan op warme koemelk? Het is misschien goedkoper maar er zitten minder vitamines in dan poedervoeding. Ik zou dus nog even doorgaan met de kunstvoeding omdat je anders weer vitamines bij moet gaan geven. Als je wel wilt stoppen kun je misschien de eerste tijd gaan mengen. Want de smaak ik zeker heel anders. Dan kun 100 cc kunstvoeding en 50 cc koemelk en dan elke week de verhouding veranderen.
Het zou logischer zijn als je tussen de middag een 100 cc melk zou aanbieden. Bij de lunch past toch het beste zuivel. Dan kun je om 10 uur een beetje sap/thee aanbieden en om 15:00 ook.
En ik zou om 15:00 uur ook een koekje gaan proberen.
Op deze leeftijd hebben ze ongeveer 400 cc melk (inclusief toetje) nodig. En in totaal 600 cc - 750 cc vocht. Daar mag je alles bij rekenen (groente en fruit tellen samen voor 100 cc vocht en toetje mag je ook meerekenen)

Succes, het komt niet zo nauw hoor. Een beetje extra melk kan nooit geen kwaad als ie niet te zwaar is. Beter dan zoete sappen.
 
Terug
Bovenaan