zoontje 1 jaar wel/geen flesje melk voor slapen gaan???

Hallo medemoeders,

ik heb een vraagje...mijn zoontje drinkt 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje melk, 's ochtends komt ie tussen 5 en 6 alweer voor de papfles.

Ik vroeg me dus af is het verstandig om die laatste fles weg te laten?of heeft iemand tips om hem iets langer door te laten slapen ?

Hij eet verder overdag supergoed en drinken gaat ook goed, hij is erg temperamentvol en de hele dag in de weer, ik kan me dus ook voorstellen dat hij veel verbruikt....

alvast bedankt voor de hulp!

liefs
 
Volg hierin gewoon je gevoel. Als jij denkt dat hij dat flesje nog nodig heeft dan moet je het gewoon doen. Ik weet dat het CB vindt dat je er op een bepaalde leeftijd mee moet stoppen.
Toen wij aan zindelijkheidstraining begonnen met onze dochter (inmiddels bijna 5) kreeg ik als tip om haar na 4 uur 's middags niks meer te drinken te geven,want dan plaste ze 's nachts niet in bed. Grote onzin hoor het gaat erom dat ze het voelen.

Onze kinderen krijgen nog elke avond voordat ze gaan slapen een beker melk/chocomelk. Ons idee erachter is dat wij 's avonds ook nog een kop koffie of thee drinken voordat we naar bed gaan.
Bij ons is het onderdeel van het naar bed gaan ritueel,dat drinken hoort er gewoon bij.
Ik zou zeggen gewoon lekker doen. Zeker als jij je er goed bij voelt.

Groetjes Anninas
 
Gewoon lekker geven als hij het nog wil hebben. Lekker van laten genieten, doe je zelf ook als je het heerlijk vindt om 's avonds nog iets te drinken voor je naar bed gaat.

xxx
 
Tips voor het doorslapen: valdispert kids zou kunnen helpen. Of het laatste flesje later geven...
Meestal hebben kinderen hun ritme en verandert dat vaak als ze ouder worden. Gaat ie na zijn ochtendfles wel weer slapen? als dat zo is zou ik er niet zo'n probleem van maken.
 
bedankt voor de reacties!
flesje water werkt alleen als hij 'laat'en 'veel'heeft gegeten...en hij slaap na de ochtendfles nog even door.

hij vind het lekker/heeft die energie misschien nodig...dus ach laat ik er maar gewoon even mee doorgaan...

groetjes
 
Terug
Bovenaan