Zoontje 10 maanden, eet en drinkt veel minder

<p style="text-align: left;">Hallo mama's en papa's,</p><p>Mijn zoontje van 10 maanden was altijd gek op de fles en al het eten. Sinds ongeveer 2 weken (voelt langer) wil hij geen 2 broodjes meer tussen de middag(soms heeft hij niet eens 1 broodje op). Avondhapje smulde hij altijd van, nu na 2 hapjes is het klaar. En de avondfles drinkt hij nog niet eens de helft op. </p><p>Ochtendfles en broodje erbij neemt hij nog wel. Maar ook tussendoor water drinken is erg weinig..</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee??</p>

Gemiddeld gaan kindjes vanaf 1 jaar zwz al minder eten omdat ze dan minder hard groeien. Misschien zit ie in een sprong? Komen er tanden door? Zolang hij zich gedraagt als wat voor hem normaal is zou ik me niet teveel zorgen maken.

Ja kan zeker door tandjes komen, en kindjes gaan idd vanaf 1 jaar een stuk minder eten. 1 boterham is ook ruim voldoende hoor! Mijn dochters van 18 maanden en 3 jaar eten er vaak ook maar 1... zowel met lunch als ontbijt! Toch hebben ze er gewoon genoeg aan en wordt er echt niet veel gesnoept tussendoor!

Hij geeft zelf aan genoeg te hebben. Ze gaan meer bewegen rond die leeftijd en de babyvetjes verdwijnen, heel normaal! Zolang hij er vrolijk onder is en gewoon groeit en slaapt is het goed hè. Ze kunnen prima een poosje met minder eten, (en soms zelfs wekenlang zonder lunch of avondeten in de dwarse dreumes-periode die je nog tegemoet gaat haha, succes!!)

Terug
Bovenaan