Zoontje 16 maanden en heeft kledingmaat 74?!

Niet dat ik me er druk om maak, want hij eet goed, is een tevreden mannetje en hij is nooit ziek. Maatje 80 is allemaal nog net even te groot.
Normaal heeft een kind na 1 jaar toch al kledingmaat 80?

Ik vraag me af wanneer het niet goed is. Mijn man is 1.82 en ik ben zelf 1.71.
Sinds zijn geboorte heeft hij al groeischommelingen gehad (hij heeft ook 1 jaar borstvoeding gehad) en het CB heeft hier meer moeite mee gehad dan ik geloof ik.

Ik denk dat mijn kind vast zijn groeispurt nog wel zal krijgen. Iemand daar ervaring mee?

Ik ben benieuwd of er moeders zijn die bovenstaande herkennen. Of hun kind een groeispurt kreeg of dat er toch iets aan de hand bleek te zijn?!
 
sommige kinderen zijn hun hele leven kleiner dan gemiddeld, dat zit gewoon in hun aanleg. CB gaat veel te veel uit van gemiddelden en denkt dat elke baby daar min of meer maar aan moet voldoen. Maar er speelt van alles mee in de beinvloeding van de grootte van je kindje.
 
Hoi hoi

Behoorlijk herkenbaar, al hebben wij een dochter.
Alessia is over 3 dagen 15 maanden, en kleding voor haar kopen is een ramp!
Maatje 68 is te klein, maar maatje 74 is in de meeste gevallen te groot..
Het verschilt wel met waar je de kleding koopt, maar het is behoorlijk lastig.
Alessia heeft 6 maanden en 3 dagen bv gehad, en woog met 14 maanden 8,5 kg.
Cb is niet ontevreden maar ze zit wel onder het gemiddelde.
Ik maak me geen zorgen, ze eet goed, en ze heeft ook voldoende plas en poepluiers dus ik vind het wel prima.
Ze is vrolijk en alert, en alles loopt ook in 1 lijn.
Ik zou me geen zorgen maken, elk kind verschilt daarentegen toch.
Ik vraag me ook wel eens af of er nog een groeispurt gaat kopen, maar dat zien we dan wel weer :)
Ik was eerst ook geneigd om me overal zorgen om te gaan maken, maar dat doe ik nu niet meer.

Succes!

Liefs Sarah mv Alessia 16-10-05
 
Ik was nog vergeten te vertellen over die groeischommelingen.
Je zoontje heeft een jaar bv gehad en dan is dat vrij normaal.
Alessia had daar ook last van, en het schijnt dat kinderen die bv hebben gehad minder zwaar zijn dan kinderen van diezelfde leeftijd die fv hebben gehad.
Of het er aan ligt weet ik niet, maar Alessia is ook nog nooit ziek geweest, terwijl ik kindjes ken van haar leeftijd die fv hebben gehad en om het minste of geringste al verkouden zijn.

Ik zou me echt geen zorgen maken en mocht je dat toch blijven doen, raadpleeg je huisarts eens ipv het cb...dat heb ik ook wel eens gedaan en dat gaf me op dat moment toch een fijner gevoel...

Liefs
 
maak je niet teveel druk over gemiddelden, je hebt nou eenmaal grote en kleine mensen.
Het kan ook nog zijn dat je kindje in de pubertijd nog gaat groeien.
Ik heb zelf in een kinderdagverlijf gewerkt en daar heb ik het vaker meegemaakt dat kinderen ouder dan een jaar nog rondlopen in maatje 74.
Het ene maatje 74 is ook de andere niet, maar kinderen verschillen nou eenmaal.
En trouwens, die gemiddeleden van het cb zijn gebasseerd op flesgevoede kinderen.
Mijn dochtertje kreeg ook een jaar borstvoeding en zat steeds net aan de beneden lijn van het gemiddelde, mijn zoontje is nu 8 maanden en zit steesd aan de bovenkant van alle lijnen en krijgt uiteraard ook nog de borst.
Kinderen verschillen nou eenmaal, zolang het een tevreden kindje is, maak je er dan niet al te druk om.
 
hoi hoi,

Ik zou me als ik jouw was niet zo druk maken over de kledingmaat van je kind. Ik heb een zoontje van bijna 18 maanden en die heeft sinds 2 weken maat 80 aann. En zoals er wordt gezegd het ene kind is het andere kind niet.
 
achjah mijn ukkepuk van bijna 18 maand past net in maat 80, en van sommige merken is dat zelfs nog eeen ietsje op de groei. Ze is gewoon wat kleiner. Broerlief had rond deze leeftijd maat 86 aan, verschil moet er zijn.
 



Mijn zoontje is (denk ik ) het tegenover gestelde van jullie kindjes.

Hij is bijna 7 maanden en heeft maat 74/80 van kleding, en is bijna 9.5 kilo.

Geen zorgen om maken hoor als ze wat kleiner uitvallen. Ik maak me ook geen zorgen omdat die van mij groter  uit valt.

Later als ze groot zijn komt het allemaal wel weer goed.

Zo zie je maar weer dat er van alles wat rond loopt euhh kruipt of ligt.


Gr. Anne
 
Terug
Bovenaan