zoontje 2 jaar eet bijna geen brood

Hoi mama's,

Mijn zoontje 2 jaar en 1 mnd. eet bijna geen brood. Ik geef hem als ontbijt brinta pap uit een fles. Vind ie heerlijk en zijn avondeten vind ie ook lekker. Maar brood vind ie niks. Ik heb lichtbruin brood met een dun korstje. Ik doe er wat boter op en dan op de ene helft wat vlees of smeerkaas en op de andere helft stroop, peuterpasta, jam o.i.d. Hij begint er een beetje aan te knagen. De korstjes laat ie sowieso liggen en het vlees eet ie er vanaf en dan is het strijd. Tot nu toe hielp het om te zeggen,'dit stukje nog en dan mag je uit je stoel' Maar hij klimt er nu zlef wel uit. Dus dat werkt niet meer. Ik vind het wel belangrijk want tussen de luch en avondeten zit bij ons 6uur! Dan krijgt ie nog wel een keer krentjes en een fruit, maar ja...
Tips zijn welkom....Bedankt!

Groetjes Marjolijn
 
geen strijd van maken, helpt toch niet, verlies je altijd.

Hier ook geen broodeter. 's Morgens een bord pap en ik ben al blij als hij een halve boterham opeet.
Heb je al eens een cracker of ontbijtgranen geprobeerd?

Zelf denk ik altijd maar dat hij wel genoeg zal hebben aan wat hij wel eet, anders zou hij vast wel meer van z'n brood opeten.

Succes ermee, Joke.
 
Hallo,

Bij bakker Bart hebben ze nijntje-bolletjes. Dat lijkt witbrood (bolletjes in de vorm van nijntjes hoofd met rozijnen als oogjes) maar heeft alle voedingsstoffen van bruin brood. Mijn dochter krijgt die bolletjes op zondagochtend als wij Kaisersbroodjes eten. Ze vindt ze heerlijk en een krentenbol is voor haar ook een traktatie.
Volgens mij bestaat er ook van dat nep-witbrood in boterham vorm bij de supermarkt, even vragen.
Wij eten vaak verschillende soorten brood, de ene keer donker en dan weer oerbrood. mijn dochter vindt het ene ook lekkerder dan het andere. Knipbrood vindt ze maar niets, geef haar maar oer donker brood of oer granen (Jumbo, C1000). Misschien kun je daar ook mee varieren.

groetjes

Annemieke
 
Terug
Bovenaan