Zoontje 3 maanden en verkouden, onrustige nachtrust

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 14 weken (3 maanden) is sinds een kleine week verkouden.
Hij loopt te hoesten en te niezen en beetje te snotteren (hangen niet echt snottebellen uit zijn neus)
Hiervoor hoestdrank gekocht en maar 4 keer gebruikt omdat het zo'n zooitje werd en uiteindelijk toch niet hielp.
Toen kwam hij een tijdje om de twee uur voor beetje fles. Hij dronk niet veel maar kwam regelmatiger.
Nu sinds gisteren drinkt hij wel weer goed maar komt hij s'nachts om de 2 uur en blijft dan ook 2 uur wakker.
Vaak wil hij spelen maar soms ook niet en blijft dan maar huilen.
Ook heeft hij sinds een dag bij elke luierverschoning wel een poepluier soms veel en soms een beetje. Het is mosterdgeel en niet waterig maar wel dun.

Overdag slaapt ie denk 5 a 6 uurtjes..
Weet iemand wat ik ermee moet?
Hij zit nu op schoot omdat hij niet kan slapen en alles bij elkaar krijste..
Ik zit er aan te denken om naar de huisarts te gaan...

Bedankt,
Jacomien

Heb je z'n temperatuur al opgenomen? Bij een klein beetje verhoging of lichte koorts geven we vaak een zetpil-paracetamol. Wel even kijken, als ze nog zo jong zijn is een halve al genoeg!
Martijn neemt ook elke verkoudheid van iedereen over. Voor het hoesten geven wij Bisolvon. Dat kun je gewoon door z'n flesje doen.
Bij verkoudheid slaapt hij ook altijd slecht. Wat erg goed helpt is een gesneden ui bij z'n bedje zetten! En anders een neusspray met zoutoplossing.
Sterkte!

Terug
Bovenaan