Zoontje 3 maanden en verkouden, onrustige nachtrust

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 14 weken (3 maanden) is sinds een kleine week verkouden.
Hij loopt te hoesten en te niezen en beetje te snotteren (hangen niet echt snottebellen uit zijn neus)
Hiervoor hoestdrank gekocht en maar 4 keer gebruikt omdat het zo'n zooitje werd en uiteindelijk toch niet hielp.
Toen kwam hij een tijdje om de twee uur voor beetje fles. Hij dronk niet veel maar kwam regelmatiger.
Nu sinds gisteren drinkt hij wel weer goed maar komt hij s'nachts om de 2 uur en blijft dan ook 2 uur wakker.
Vaak wil hij spelen maar soms ook niet en blijft dan maar huilen.
Ook heeft hij sinds een dag bij elke luierverschoning wel een poepluier soms veel en soms een beetje. Het is mosterdgeel en niet waterig maar wel dun.

Overdag slaapt ie denk 5 a 6 uurtjes..
Weet iemand wat ik ermee moet?
Hij zit nu op schoot omdat hij niet kan slapen en alles bij elkaar krijste..
Ik zit er aan te denken om naar de huisarts te gaan...

Bedankt,
Jacomien

Het kan zoveel zijn, dus als je er niet gerust op bent, ga dan naar de huisarts. Wat ik wel kan vertellen is dat als mijn dochtertje niet lekker is, ze ook alleen maar bij ons wil zijn. Als we haar al even neerleggen voor een schone luier is het al krijsen. Je kan nog proberen om een doormidden gesneden ui naast zijn bed te leggen, dat verhelpt het snotteren een beetje. Misschien komen er ook al tanden aan? Is wel vroeg, maar mijn dochter heeft ook hele onrustige nachten en veeeeel (kleine) poepbroeken in de tandeperiode (die overigens nu wel al best lang duurt....).
Succes!

hoi neo, mijn dochter van 3 maanden is ook verkouden met een nare hoest waarmee ze slijm ophoest, dat kan de vele poepbroeken ook veroorzaken, ze slikt nu veel slijm door en door het zetten van het hoesten komt er vaak een beetje poep mee. ook laat ze meer windjes omdat er veel luchtbelletjes in de slijm zit. lastig he als ze zo klein zijn en ze moeten zo hoesten.
gr erica

Mijn zoontje van een maand is ook erg verkouden.
Ben er mee bij de huisarts geweest.
Die heeft voor de zekerheid ook naar de longetjes geluisterd
en die waren gelukkig schoon dus een gewone verkoudheid.
Hij adviseerde me een zout oplossing te halen bij drogist of
apotheek en te druppelen, ook omdat mijn zoontje met drinken
last had van ademhalen (neus verstopt).
Hij zei erbij niet zelf een zout oplossing te maken omdat je dan
vaak niet de goeie verhoudingen hebt.

Ik ga morgen zo'n zout oplossing halen en hoop dat jullie misschien
hier ook iets aan hebben, maar zou voor de zeker heid evengoed
langs de huisarts gaan om uit te sluiten dat er geen slijm in de
longetjes misschien zit.

Heel veel beterschap voor de kleintjes

liefs Christa

Hallo

Zielig he als die kleintjes zo verkouden zijn. Ik heb voor mezelf altijd een stel regel. Ze mogen niet langer dan 3 á 4 dagen ziek zijn. Je moet bij die kleintjes zo oppassen. Ze mogen al helemaal geen koorts krijgen en dat is boven de 38 graden. Je moet vooral voorzichtig zijn met het RS virus, wat dus voor zuigelingen niet goed is. Mijn zoontje heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen hiermee. Hij hoeste, soms wat slijm en hij liet zijn flessen staan en hij had 38,5 graden koorts. Hij liet ons voor alle zekerheid naar het ziekenhuis gaan maar Sem moest toch blijven en later bleek dat hij het RS virus had. Ondanks dat je als ouder verloren en heel klein bent als je kleintje in het ziekenhuis ligt, weet je ook dat hij daar het best af is. Nu  is zijn broertje Milan (tweeling) ook heel erg aan het hoesten (lees: hoestbuien van 10 minuten!!) en ik ga morgen voor alle zekerheid ook naar de dokter. Ik denk altijd maar zo liever 10 keer te veel als 1 keer te weinig. Dus dat is mijn tip bel de dokter gewoon. En dan ook nog wat huis, tuin  en keuken tips.
* luuf
* zoutoplossing (mag onbeperkt)
* ui bij het bedje (wel elke dag een ander want de bacterien gaan in de ui zitten en dan heeft het geen zin!!)
* bedje bij hoofdeinde iets omhoog
* zwitsal kruidenbadje
* douchen met je kleintje want dan komt er lucht vrij
*  lekker veel wandelen want dit weer is perfect voor verkoudheid, wel lekker warm uiteraard.

Heel veel succes en sterkte met je kleintje

Terug
Bovenaan