Zoontje 3 maanden en verkouden, onrustige nachtrust

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn zoon van 14 weken (3 maanden) is sinds een kleine week verkouden.
Hij loopt te hoesten en te niezen en beetje te snotteren (hangen niet echt snottebellen uit zijn neus)
Hiervoor hoestdrank gekocht en maar 4 keer gebruikt omdat het zo'n zooitje werd en uiteindelijk toch niet hielp.
Toen kwam hij een tijdje om de twee uur voor beetje fles. Hij dronk niet veel maar kwam regelmatiger.
Nu sinds gisteren drinkt hij wel weer goed maar komt hij s'nachts om de 2 uur en blijft dan ook 2 uur wakker.
Vaak wil hij spelen maar soms ook niet en blijft dan maar huilen.
Ook heeft hij sinds een dag bij elke luierverschoning wel een poepluier soms veel en soms een beetje. Het is mosterdgeel en niet waterig maar wel dun.

Overdag slaapt ie denk 5 a 6 uurtjes..
Weet iemand wat ik ermee moet?
Hij zit nu op schoot omdat hij niet kan slapen en alles bij elkaar krijste..
Ik zit er aan te denken om naar de huisarts te gaan...

Bedankt,
Jacomien

Het lijkt mij inderdaad verstandig om even langs de huisarts te gaan of anders contact op te nemen met het cb.
Ik heb hier ook gehad dat hij ineens heel slecht ging drinken en vaker kwam, maar hij heeft mij de nachten redelijk gespaard en overdag gaat het nog niet echt goed, maar het gaat steeds beter.

ik zou zeker even langs de huisarts gaan hij kan luisteren en kijken naar dingen die wij niet zien of horen. Bijv dat hij toch moeite heeft met ademen. Hoeft zeker niet, maar altijd fijn dat er iemand meekijkt. Is er niets weet je dat ook.
Maar ook ik heb gemerkt dat  onze zoons steeds pas komen  wanneer ze ziek  af lijken. Mijn oudste (2jr) is  heel vaak ziek geweest en nog, maar hij had terwijl  hij ziek was geen tijd leek wel. maar daarna wel.  
en ook onze jongste is al 3x ziek geweest (2mnd) en komt ook pas nadat hij ziek  is geweest. dan heben ze gewoon even extra aandacht nodig, maar gewoon overleggen met je arts.  

chantal  

Hallo Jacomien,

Mijn zoontje van vier maanden (maand tevroeg geboren, dus vandaar dat ik nog steeds op het septemberforum zit) is ook verkouden. Van een collega hoorde ik dat Luuf helpt bij het ademen. Het is het handigste om het op het ruggetje te smeren, want dan kan de kleine het niet in de oogjes smeren. Ik vind het moeilijk om aan te geven of het echt werkt. Daarnaast zei ze dat teatreeolie kan helpen. Dat gebruik ik in een brandertje in de woonkamer als hij daar overdag slaapt.
Mijn huisarts gaf aan dat het belangrijk was de neus te 'snuiten' met een soort pipet, om ervoor te zorgen dat het niet gaat verstoppen omdat de kleine dan last kan krijgen van de oortjes. Oorpijn  is te herkennen doordat de kleintjes dan gaan huilen als je ze neerlegt, zei ze erbij. Verder adviseerde ze neusspray te gebruiken.
Je eigen huisarts bellen is waarschijnlijk het handigste, die kan het beste bepalen wat in jouw situatie het verstandigste is.

Groeten Gabrielle

Hoi,

die van mij had dezelfde verschijnselen en daarnaast ook veel kwijlen en rode wangen.
Hij begon zomaar om niets te huilen ook 's nachts. Hetzelfde gebeurde gisteravond weer.
Ik was eerst in hevige ontkenning, maar nu weet ik toch wel dat het toch de eerste tandjesdoorbraak is. Het is wel heel vroeg, want hij is nog maar 14 weken. Maar goed elk kind is anders en ik heb al gehoord dat het wel vaker voor komt.
Het is ook te zien in zijn mond, het randje tandvlees is aan het veranderen en voelt anders. Gisteravond dus maar voor het eerst Dentinox gebruikt.

Wie weet is dit voor jou ook wel een voortraject voor de toekomstige tandjes.

Groetjes Eline

Terug
Bovenaan