Zoontje 5 maanden snel ontevreden

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons zoontje van 5 maanden is snel ontevreden.</p><p>Achtergrond: na bevalling 3 nachtjes gebleven ivm vocht in de longen en zuurstoftekort, gehaald met vaccuumpomp. Groeit nu prima, is al een beetje aan het omrollen en lacht regelmatig. Slaapt door in de nacht, en slaapt overdag ongeveer 3 uur (wel verdeeld over een aantal kortere slaapjes).</p><p>Het valt me op dat hij snel ontevreden is. Moet hem echt de hele dag bezig houden. Ik kan bijvoorbeeld niet ergens op visite want als hij 5 minuten op schoot zit is hij het zat en gaat hij huilen. Dat geldt ook voor in een wipper zitten op de eettafel, of liggen onder zijn baby gym. Hij huilt vaak en snel. Uiteindelijk niet veel uren op een dag omdat ik hem troost door snel te gaan wandelen of hem te wiegen etc. Laten huilen ben ik geen fan van en doe ik dan ook nooit. Zou dit beter worden naar mate hij ouder wordt? Ik word er een beetje onzeker van:(</p><p>Hoor het graag als jullie tips hebben of mijn verhaal herkennen.</p><p>Lieve groet,</p>
 
Heeft hij dit altijd al gehad? Kan namelijk met de sprong te maken hebben. Dan heeft mijn zoontje van bijna 11 maanden dit ook altijd. Hij is dan met geen mogelijkheid tevreden te krijgen en zodra ik hem neerleg is het huilen en kruisen, dat is bij elke sprong zo geweest. Als het altijd al zo is geweest zou je misschien eens naar een osteopaat kunnen gaan, kijken of er wellicht lichamelijk iets niet lekker zit bij hem. 
Voel je absoluut niet onzeker, ik denk dat we dit allemaal herkennen. Ik begin mijn zoontje nu steeds meer te begrijpen, maar eerlijk gezegd heb ik af en toe nog momenten dat ik het niet snap hoor haha. 
 
Ja altijd al zo geweest inderdaad. Bij osteopaat wel aantal keer geweest, beetje stijve nek (waarsch van de vaccuumpomp), maar bij de osteo is hij nu 'klaar'
 
Hoi,
Heeft hij overdag ook altijd 'slecht' geslapen?
Kan heel goed zijn dat het daar aan ligt. Overdag 3 uur slapen is nog wel erg weinig voor 5 maanden.
Ik weet, je hebt het niet altijd zelf voor het kiezen haha. Wat gebeurt er als je hem na 1 cyclus nog laat liggen in bed? Gaat hij dan huilen?
Onze dochter wordt in de middag een keer wakker maar laten we liggen. Ze valt dan binnen 10 minuten weer in slaap voor haar 2e cyclus.
Succes!
 
Lastig he als je niet weet wat er aan de hand is. Als je al bij een osteopaat bent geweest zou dat toch verder uitgesloten moeten zijn. En als het op het CB is een keer vraagt? Wellicht dat die nog een gouden tip hebben voor je? Heb je iets van een babygym? Daar kon mijn zoontje zich op de 1 of andere manier wel altijd goed mee vermaken. Succes! 
 
Onder de babygym gaat ook eventjes inderdaad, en daarna dan piepen (na 10 minuten ofzo). Ik denk zelf ook wel eens aan weinig slaap, hij pakt inderdaad vaak die tweede cyclus niet.
 
Zitten alle nekwervels wel goed? Mijn dochter had dezelfde probleempjes, zoals snel huilen, bijna niet slapen overdag en snel klaar zijn met bv het speelkleed, en bij haar bleek er toch een nekwervel scheef te zitten tgv de vacuümpomp. Deze is nu rechtgezet en ik heb een veel meer tevreden kindje die langer kan “spelen” en minder snel huilt... 
 
Terug
Bovenaan