Zoontje 6 maanden is "pinkverslaafd"

Hoi, mijn zoontje  (inmiddels 6 maanden) heeft de eerste 4 maanden volledig borstvoeding gehad. In het begin viel hij vaak aan de borst in slaap, echter naarmate hij langer wakker was tussen de voedingen was dit geen optie meer. We hebben toen verschillende speentjes geprobeerd maar als hij ze überhaupt al naar binnen liet gaan spuugt hij ze net zo hard weer uit. Bij toeval hebben we toen ontdekt dat hij een pink wel wou hebben en dat hij daar snel en makkelijk mee in slaap viel.

Een grote fout achteraf want een aantal maanden later is hij er zo aan verslaafd dat hij op geen enkele andere manier in slaap kan komen. En de paar minuten die het in beslag nam toen hij nog maar twee maand oud was zijn nu veranderd naar soms een halfuur tot driekwartier aan de pink hangen. Hoog tijd dus om dit af te gaan leren aangezien ik zo geen kant op kan.

Speentjes weigert hij nog steeds, lijkt waarschijnlijk bij lange na niet genoeg op mama's pink.. wel heeft hij een paar weken geleden zijn duimpje voor het eerst ontdekt. Hij heeft nu een aantal keren heel kort op zijn duimpje gezogen maar dit lijkt meer toeval dan dat hij dit bewust doet. Wie heeft de gouden tip zodat ik mijn zoontje kan helpen om zijn duim bewust te vinden of aan de speen te gaan? Iemand al ervaring met zo'n situatie terwijl je kindje al zo "oud" is?

Je verhaal klinkt heeel bekend, het duurde bij onze dochter ook tot zeven maanden tot ze der duim echt kon vinden, en voor die tijd leek het ook of ze heel toevallig de duim in der mond nam.

tit die tijd heeft ze ook aan onze pink gezogen, ik dacht ook jeee hier komen we nooit meer vanaf. We hebben af en toe geholpen met het duimpje erin doen als ze even aan onze pink had gezogen, het duurde paar weken voordat ze het onder de knie had, maar juist als je op het punt bent aangekomen dat je denkt dat het echt niet meer gaat werken dan zul je verbetering zien,

wie volhoudt wint

Bedankt! Jouw verhaal geeft ons hoop dat het straks inderdaad vanzelf wel goed gaat komen. Ik was echt op zoek naar een manier om hem zonder de pink te weigeren+huilen zelf in slaap te laten komen.

Dat je je dochter hebt geholpen/gestimuleerd met de duim is een hele goeie. Gaan wij ook zeker doen :)

Mijn dochter (nu 3 maanden) is wel wat jonger dan jouw zoontje, maar misschien heb je hier wat aan.

Vanaf geboorte heeft ze al vaak op de pink gesabbeld. Vooral omdat ik na de keizersnede bevalling een dag moest wachten met borstvoeding geven en ze ook nog een bijvoeding kreeg. Dit werd gedaan dmv vingervoeden, dus ze raakte al snel gewend aan sabbelen op vingers.

Vaak viel ze tijdens de borstvoeding wel in slaap. Zo niet, dan was de pink inderdaad de uitkomst om haar slaperig te krijgen. Dit ging de eerste 2 maanden zo door. Tussendoor hebben we ook wel eens een speentje geprobeerd, maar meer om rustig te worden na een huilbui, niet om in slaap te vallen.

De afgelopen twee weken heeft ze haar vuistjes gevonden en sabbelt ze er lekker op los. Daarbij valt ook haar duim al 'per ongeluk' in haar mond. Speentjes én pinken moet ze nu niets meer van hebben. Eergisteren heb ik haar voor het eerst in slaap zien vallen met haar duim in de mond :p

Als het bij jouw zoontje net zo zal gaan, zou ik gewoon even afwachten tot hij zijn duim echt gevonden heeft. Dan houd het pink sabbelen vanzelf op verwacht ik. Succes!

Hallo,

Ooooh, ik mis juist het pinksabbelen! Mijn zoontje had er ook veel behoefte aan en heb heel wat nachtjes met kussens onder mijn arm gelegen zodat mijn pink in zijn mondje bleef hangen en we beiden konden slapen (hij sliep in een wiegje naast mij). Toen hij tandjes kreeg (was nogal vroeg met tandjes) moest ik echt stoppen omdat hij af en toe ineens heel hard kon bijten. Aangezien het gewoon niet meer kon, is het gestopt.

Groetjes

Terug
Bovenaan