Zoontje 9 weken: paar vraagjes

Hoi allemaal, mijn zoontje is nu 9 weken oud. Het valt me op dat hij ons nauwelijks aankijkt als we tegen hem praten. Af en toe maken we contact maar meestal kijkt hij straal langs ons heen. Ook heeft hij nog niet tegen ons gelachen. Ik had gedacht/gehoopt dat we inmiddels meer contact met onze kleine zouden hebben. Het lijkt me zo leuk als hij 'blij' is  als je hem uit bed komt halen  bijvoorbeeld!          

Teun is 4 weken te vroeg geboren. Wil dit nu zeggen dat deze dingen bij hem ook 4 weken later zullen komen?

Groetjes!
 
Hoi,

Gefeliciteerd nog met je zoontje! Ik weet zelf niks over prematuur alleen maar van horen!
Hele jonge kindjes kijken je sowiezo nog niet altijd in de ogen, ook kunnen ze als ze het doen zich nog niet lang op iets concentreren, dat op zich is dus niet vreemd, voor hele blije reacties als je ze oppakt/uit bed haalt is het ook nog vroeg, dit is meestal later!
Ieder kind ontwikkeld zich op eigen snelheid en prematuur kindjes moeten toch nog wat inhalen eigenlijk is hij dus pas 5wk (als je een vergelijking wil trekken tenminste).
Jou kindje is met 36weken geboren, dus gelukkig niet heel veel te vroeg, mijn schoonzusje heeft haar beide kinderen met 36wk gehad en die waren ook wat later met alles, maar het verschilt zo enorm!
Wat je het beste kunt doen is een keer extra naar het cb gaan, schrijf al je vragen op, zij zien dagelijks de ontwikkeling van baby's en kunnen dus snel zien of jou kindje op schema ligt en of hij goed kan zien!
Als je niet goed geholpen voelt maak dan een afspraak bij de kinderarts, deze mensen zijn er om je te helpen, dus maak daar gebruik van als jeje onzeker voelt!

Veel succes en geniet maar van je kleine ventje!

Gr MJ
 
Hoi Siesa,

Ook namens mij van harte gefeliciteerd.
Het schijnt inderdaad zo te zijn, dat je de weken die ze te vroeg geboren zijn moet aftrekken van de werkelijke aantal weken. Dus in jouw geval zou Teun 5 weken zijn. Het eerste echte lachje komt gemiddeld tussen de 5 en 8 weken(ofzo iets). Maar ja, elk kind is natuurlijk anders. Als je je echt zorgen maakt, kan je misschien naar het inloopspreekuur van het CB, kunnen ze even kijken wat zij ervan vinden.Maar de kans is groot dat de kleine binnenkort oogcontact maakt en je een echte lach laat zien.

Succes en vooral lekker genieten.

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan