Zoontje (bijna) 6 maanden komt 's avonds moeilijk in slaap. Overdag geen probleem.

Hallo dames, en heren.Dit is mijn eerste post hier op het forum dus hopelijk doe ik niets verkeerd ;)
Ons zoontje is bijna 6 maanden oud en vanaf een maand of 2 heeft hij moeite om 's avonds in slaap te komen en te blijven.Overdag heeft hij geen moeite om in slaap te komen. Als hij moe is wrijft hij in zijn ogen, hij gaapt en hij staart soms wat voor zich uit. Ik leg hem in zijn bedje (wandelwagen) en hij kreunt/steunt een beetje en valt in slaap. Ongeveer een uurtje slaapt hij bij zijn overdag slaapjes.
Dit gebeurt 's avonds:Als hij op bed gaat 's avonds, tussen 6-7 uur, dan gaan we naar boven, hij krijgt zijn laatste fles in de rust (zonder geluid van tv o.i.d. en zonder vel licht), boertje, en daarna leg ik hem in zijn bedje in zijn slaapzak en geef hem een kus, zeg "lekker sliepe", "mem hald fan dy" en zo doe ik de deur dicht.
Dan is het even stil. Eventjes later als hij écht huilt ga ik of mijn vriend naar hem toe, we zeggen niets, stoppen de speen weer in zijn mond, aaien over zijn bol, en wachten tot hij rustig is en dan gaan we weer weg. Dit gaat een paar keer zo, soms tot wel 5 of 7 keer op een avond. Als hij bijvoorbeeld half 7 ligt, dan is het pas 8 uur ongeveer als hij echt in slaap is gevallen. Het is slechts 1 of 2 keer voorgekomen dat hij in 1 keer in slaap viel en de volgende ochtend weer wakker werd.
Dit is ons eerste kindje en ik vind het zo sneu als hij telkens wakker word en moet huilen. Wij doen ook maar ons best en verder hebben we niet zoveel verstand van opvoeden haha.
Hebben jullie tips? Doen we iets verkeerd? Hoe gaat jullie kleintje naar bed?Misschien is een papfles een idee?

's Avonds moeten ze de dag verwerken, lees huiluurtje(s). Je doet t helemaal perfect hoor. Vooral zo door gaan en hopelijk gaat t snel beter! Succes!!

Papfles kan helpen, maar ik zou hem ook wat later op bed leggen. Denk dat hij gewoon nog niet moe genoeg is. En een lekker warm badje met lavendel voor zijn laatste fles kan ook heel goed helpen. Misschien ook overdag in zijn kamertje laten slapen. Dan is de "slaap"omgeving steeds hetzelfde.

Terug
Bovenaan