Zoontje bijna 6 maanden weigert flesjes

Hallo allemaal,

Ik zal me een voorstellen ik ben Tamara en heb een schat van een zoontje van bijna 6 maanden.
Nu heeft hij sinds een week of 3 dat hij zijn flesje niet meer wil leeg drinken en als ik pech heb helemaal niet wil.

Hij kreeg voorheen 4 flesje per dag met tussendoor fruit en groente.08.00-12.00-16.00-20.00 waren de tijden van zijn flesje en dan rond een uurtje of 11 fruit en rond 18 uur zijn groente.

Nu heb ik gebeld naar het CB wat ik kon doen,werd me gezegd dat ik om 08.30 een flesje van 200cc kon geven om 13.00 een bord pap van 200cc opvolgmelk,om 17.30 groente en om 20.00 een flesje van 200cc.

Maar krijgt hij dan niet te weinig voeidng binnen per dag,want hij drinkt nu ongeveer 150 uit zijn flesjes en eet 150 pap tussen de middag.De groente en fruit gaan wel goed en overdag krijgt hij als hij dorst heeft ook gewoon drinken(olvaritsapje).

Wie heeft hier ook ervaring mee,want ik weet niet meer wat wel en niet goed is.

Groetjes Tamara
 
Hoi Tamara,

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en ik heb dezelfde problemen gehad als jij. Bij mij op het bureau zeiden ze dat ik tussendoor niets meer te drinken moest geven want dat gaat dan ten koste van de fles. Als hij de flessen leeg drinkt krijgt hij genoeg vocht binnen (minimaal 500 cc op een dag). En probeer eens hem gewoon de melk uit een beker te laten drinken. Dit ging bij mij perfect! Veel interessanter natuurlijk dan zo'n fles.
Succes ermee! Groetjes, Saskia
 
hoi Tamara,

Mijn zoontje is nu bijna 8 maand en hij heel lang niet gedronken dus sonde voeding gehad.
Het advies wat ik je wil geven is dat je vooral rustig moet blijven. En niet naar anderen luisteren je moeder gevoel geeft aan wat goed is.
Ik heb mijn zoon gewoon vaker een flesje met minder inhoud gegeven zodat hij wel aan de hoeveelheid kwam die hij nodig heeft.
En hij drinkt weer redelijk goed.

Groetjes chantal
 
Pfff....Ik weet het echt niet meer...Vanavond om 19.30 weer het zelfde liedje...zodra hij voelt ofzo dat hij voeding in de mond krijgt gaat hij huilen en weigert te drinken...Maar zodra ik hem een flesje fruitsap geef van de Olvarit wil die dat wel drinken.
Hij krijgt toch op deze  manier te weinig voeding binnen als ik de richtlijnen hoor!
Terwijl de groente en fruit wel goed gaan..
Jammer dat er geen boek word bijgeleverd bij de bevalling met de titel Wat te doen bij...
Daar hebben denk ik veel moeders wat aan.Als er iemand tips heeft zijn ze van harte welkom..

Groetjes Tamara
 
Pfff....Ik weet het echt niet meer...Vanavond om 19.30 weer het zelfde liedje...zodra hij voelt ofzo dat hij voeding in de mond krijgt gaat hij huilen en weigert te drinken...Maar zodra ik hem een flesje fruitsap geef van de Olvarit wil die dat wel drinken.
Hij krijgt toch op deze  manier te weinig voeding binnen als ik de richtlijnen hoor!
Terwijl de groente en fruit wel goed gaan..
Jammer dat er geen boek word bijgeleverd bij de bevalling met de titel Wat te doen bij...
Daar hebben denk ik veel moeders wat aan.Als er iemand tips heeft zijn ze van harte welkom..

Groetjes Tamara
 
Hoi,
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde probleem. Mijn zoontje is alleen iets jonger, bijna vijf maanden.
Net als bij jou drinkt hij de laatste 4 weken standaard te weinig. Hij moet 800 (minimaal) drinken en haalt met moeite 600-650. Ik dacht eerst dat het door de hitte kwam,maar die is al weer eventjes verdwenen. Eerder dronk hij flessen van 200, nu met moeite 140!
Erg frustrerend is het wel. Hij krijgt net een beetje fruithap en dat gaat er prima in!
Ben nu zo ver dat hij pas de fles krijgt als hij zelf echt aangeeft dat hij honger heeft. Dat werkt vrij goed. Hij drinkt nu in ieder geval 140 zonder zich doorlopend te verzetten. Als dit nog een tijdje aanhoudt, ga ik de voeding steeds meer uitbreiden richting fruit- en groentehap. Fruithap krijgt hij nu ook na een fles die hij niet goed leeg drinkt. Mijn filosofie is: dan krijgt hij in ieder geval iets binnen. Enne...groeien doet hij prima en vrolijk is hij ook.
Belangrijk is wel dat je niet gaat dwingen. Hoe meer je dwingt, hoe groter het verzet tegen voedsel. Dat werkt volgens mij bij alle kinderen zo. Succes.
Ivy
 
Hoi Ivy,

Ja ik merk aan mezelf zowieso dat ik erg tegen de flesje op zie en mischien dat hij dat ook voelt,maar ja mijn man is int chauffeur dus hij kan die flesjes niet geven.
Ik moet aanstaande Woensdag naar het CB toe en dan ben ik toch een  benieuw wat ze daar zeggen.Ik moet zeggen dat bij mijn ventje de groente en fruit harstikke goed gaan en tussen de middag de pap ook maar zodra die voeding in de mond proeft is het schreeuwen en stampen.
 
Hoi Tamara,

Mijn zoontje drinkt ook al  vanaf een maand of 6  heel slecht. ( Hij is nu bijna 10 maanden).
Soms weigerde hij zijn flessen helemaal en dronk voor de rest ook weinig. Het CB zei tegen mij dat zolang hij genoeg  plasluiers heeft ik me niet druk moest maken.
Hij krijgt nu nog 3 flessen van 200 ml met een klein beetje pap in de ochtend en avond fles. Pap van een lepel wil hij niet en als ik teveel pap in zijn fles doe wil hij het ook niet.

Sap of water uit een flesje wil hij al helemaal niet dus hij drinkt al een hele tijd uit een tuitbeker en een beker met een rietje. Dan drinkt hij ook niet meer dan 50-100 ml per dag. Het liefst neemt hij slokjes uit een gewone beker ( drifax) dus ik ben vaak de hele dag bezig met slokjes geven.

Ik probeer af en toe ook gewone melk of karnemelk maar dat vindt hij ook niet echt lekker. Eten gaat verder prima.

Wat ik nu de laatste tijd doe is als ik hem ' smorgens wakker maak voordat ik naar mijn werk ga dan geef ik hem gelijk zijn fles in zijn bed en dan drinkt hij hem half slapend op en dat doe ik ook voor de laatste fles.
De meeste kinderen krijgen de laatste fles om 19:00-20:00 maar Kai wil dan echt nog niet drinken. Meestal probeer ik het tussen 21:30 en 22:30. Ik maak hem half wakker en geef hem zijn fles en al slapend drinkt hij m dan op.( hij laat wel vaak nog 60 ofzo staan)
Het zal misschien niet goed zijn maar dan weet ik in iedergeval dat hij wel voldoende melk binnenkrijgt.
Op het CB zeiden ze trouwens dat als hij min. 300ml binnenkrijgt het ook wel voldoende is. ( eigenlijk moeten ze 500ml krijgen)

Groetjes,

Kim ( Kai 17/10/05)

 
Terug
Bovenaan