Zoontje die mee huilt met baby

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje van bijna 3 jaar oud, gaat mee huilen als er een baby huilt. Dit doet hij voornamelijk op het kinderdagverblijf maar is ook wel eens gebeurd toen zijn neefje ging huilen. Als de hond van mijn schoonouders of schoonzus gaat blaffen moet hij ook huilen, het is echt een heel zielig huiltje. Iemand dit wel eens meegemaakt? Of misschien tips hiervoor. Vind het zo zielig voor mijn ventje. </p><p>Groeten Anja</p>
 
Mijn dochter heeft dit ook een poosje gedaan dan mompelde ze vaak iets van baby huilt baby drietig. Ik weet niet tot in Hoeverre Ze enpathisch vermogen hebben maar ze leek vaak of te schrikken van huilen of het sneu te vinden. Bij echt hard huilen/blaffen/blender leek ze gewoon overstuur door het harde geluid
 
Bij ons ook exact wat Sammerd zegt. 
Hondengeblaf en andere harde geluiden zijm eng. Baby is verdrietig of heeft pijn. 
 
Hoi Anja, mijn dochter van 2 jaar doet hetzelfde op de opvang. Ze reageert op het huilen van elk kind daar. Ik weet ook niet waarom ze dat doet.. maar ze zegt dan altijd baby au. Dus het klinkt wel als empathie tonen?;) 
 
Hier hetzelfde, mijn zoontje is bijna 2 en onze baby 6 weken. Mijn zoontje word ook misselijk en moet kokhalzen als de baby spuugt ?. Niet handig.
Het komt door een groot empatisch vermogen is mij verteld
 
Fijn om te horen dat meerdere kindjes dit doen. Naja fijn, ik bedoel dat het niet zo raar is dat mijn zoontje dit doet.
 
 
Terug
Bovenaan