Zoontje doet zich pijn

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 13 maanden doet zichzelf soms pijn door zijn hoofd te bonken tegen de muur of grond. Ik heb al wat gelezen over dat ze dat zouden doen uit frustratie, maar daar lijkt het niet op. Hij doet het namelijk als hij kwaad is, maar ook zomaar. Ik zie ook dat hij met zijn vingertje over zijn tanden trekt en met drinken, maar dat is voornamelijk als hij moe is, slaat hij op zijn hoofdje of trekt aan zijn haren. Bij de opvang merken ze dit ook en ook dat hij als hij loopt zo in zijn eigen wereldje zit dat hij niet ziet dat er wat staat en er dus tegen aan loopt. Wat hem blijkbaar niets doet en soms er gewoon om lacht. Dat het een temperament vol mannetje was die geen moment stil kan zitten wisten we al. Hij maakt verder wel goed contact met mensen en andere kinderen. Dat vind hij ook prachtig. Hij is ontzettend vrolijk, maar hij kan ook driftbuien hebben. Hij heeft nu ooronsteking, maar dit komt daar echt niet door. Volgende week hebben we afspraak bij KNO over zijn oren en wil dat afwachten om daarna naar de dokter te gaan. Ik zou graag jullie mening willen horen of tips want ik ben echt heel bezorgd.
 
Mijn dochter deed ook aan haar haar trekken als ze moe was. Vond geregeld veel haren in bed. Na een paar maanden werd het vanzelf minder. Ze is nu 2 en het is nu meer spelen met dr haren. 
Hoofd bonken deed ze ook als ze gefrustreerd of boos was. Dat doet ze gelukkig niet meer, omdat ze beter zich kan uiten naar ons toe. Wel nog lekker driftbuien, want ze kan nog niet alles onder woorden brengen. Bij jouw zoontje kan natuurlijk zijn dat hij ergens pijn heeft. Als hij aan zijn tanden trekt kan het zijn dat hij last heeft van zijn tanden.  Veel succes, ik vond het ook moeilijk om mijn kind zichzelf pijn te zien doen. 
 
Terug
Bovenaan