zoontje drinkt zow moeilijk!!

hoi

mijn zoontje is 1 febr geboren,
en vanaf dat mom was het meteen tobben met drinken
hij krijgt om de 3 uur een flesje van 90 cc en 3 scheppen,
hij pakt de speen, drinkt , en stopt na 30 cc,dan slaapt ie al weer
met heel veel moeite krijgen we er nog 15 cc bij.
dus hij zit nu ongeveer aan 440 cc per 24 uur,
hij zou er al lang 600 moeten drinken.

hij is altijd moe, slaapt de hele dag
heeft er iemand een tip,
of dit ook meegemaakt

ik weet echt even niet wat te doen,
we lopen bij de huisarts met hem.

groetjes riana

Hoi Riana,

Proficiat met je kindje!! Dat is nog maar een klein ukkie zeg!
Wat een moeilijke tijd is het toch, dat begin!!! Ik heb met je te doen hoor! Je schrijft er niet bij hoe zwaar en groot je zoontje is, maar als hij groot genoeg is en zwaar genoeg en verder ook gezond, dan zou ik me over de hoeveelheid melk niet zoveel zorgen maken hoor! Op de één of andere manier weet elke baby precies hoeveel hij nodig heeft en dat wil hij dan ook hebben en meer niet! Er bestaat geen enkele baby die alles precies volgens het boekje doet en dus drinkt "wat hij zou moeten drinken". Maar je schrijft dat je ook al naar de huisarts bent geweest, kon die je er niet mee helpen dan? Mijn dochtertje heeft 6 maanden lang niet gedronken wat ze "zou moeten drinken". Bovendien had ze het eerste half jaar 1 nachtelijke voeding. Nu ze vaster voedsel krijgt, slaapt ze perfekt! Het blijft toch een gokwerk met die kleintjes van ons hè!!

Veel succes in elk geval!
Petra

hoi

allereerst proficitat

zoals ik hoor val ie weer snel in slaap he?misschien kan het zijn dat hij te hard moet zuigen aan de speen waardoor ie uitgeput raakt,wat je zou kunnen proberen is een speen met een groter gaatje.Ikzelf had altijd de 3standen spenen van bibi waardoor ze ook sneller dronk anders viel ze ook in slaap.je kan het eens probreren en als het de stand m te groot is kun je altijd gewoon s pakken je kunt die spenen altijd gebruiken.hoop dat je hier wat aan hebt veel succes.

Hoi,

Wat vervelend zeg.
Mijn zoontje had dit ook, inmiddels zes maanden en het gaat nu goed met hem. Bij hem kwam het van bijwerkingen van medicijnendie ik in de zwangerschap gebruikte.
Maar laat ook even de schildklierwaarden prikken van je kindje. (dit kan ook van invloed zijn)
Is niet leuk, maar ik zou het even laten doen.

groetjes

Goeie tip, Wendolientje!! Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, terwijl dat gehannes met spenen ook echt iets van de eerste tijd is!!

Ik zou dat ook eens proberen, als je het idee hebt dat het drinken te vermoeiend is, waardoor hij na 30 cc alweer in slaap valt! Als je Avent hebt, probeer speentje 2 eens. Als hij er dan zo'n 15 minuten over doet, dan is het perfekt! Is het speentje nog te groot voor hem, dan merk je dat meteen en zal hij misschien toch niet meer nodig hebben!

Succes,
Petra

hoi

hij woog 3160 bij geboorte, en de 2 weken erna bleef hij op 2940 hangen.
we geven hem speentje 2 van avent,
die bibi 3 standen ging helemaal niet.

ik moet morgen om 8 uur naar de huisarts met hem
hij gaat overleggen met de kinderarts.

groetjes riana

Terug
Bovenaan