Zoontje durft niet te poepen op toilet

Hallo, ik zit met een groot probleem. Mijn zoontje wordt 4 jaar in augustus en gaat dan naar de basisschool. Een vereiste is dat hij dan zindelijk is.
Mijn zoontje is volledig zindelijk maar weigert steevast te poepen op de wc.
Hij heeft dit een keer gedaan en daarna nooit meer.
Hij wenst alleen te poepen in een luier en geeft dit ook aan.
Je begrijpt dat dit een probleem kan worden op school.
Ik heb van alles geprobeerd, zachte aanpak, harde aanpak, belonen.
Noem het maar op.
NIETS HELPT.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons tips geven.
 
Hallo,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien kun je eens in gesprek gaan met je zoontje. Dan kom je er misschien achter waarom hij niet op de wc poept.
Misschien is hij wel bang om in de wc te vallen. Of vindt hij het vervelend dat er water tegen zijn billen spettert als de poep erin valt. Het kan zoveel zijn in de ogen van een kind.
Een wc verkleiner kan eventueel helpen. En een krukje onder z'n voeten, zodat hij toch het idee van vastigheid heeft.
Hem dwingen helpt niet want dan wordt het alleen maar erger.

Hoop dat je er iets mee kunt, want het is natuurlijk erg  vervelend voor jullie allebei.

Groetjes Anninas
 
Hoi

Ik herken je probleem. Alleen durfde onze zoon alleen op het potje te poepen en niet op de wc. Hij durfde wel te plassen.